اجرای برنامه تدبیر در 660 مدرسه مقطع ابتدایی استان گیلان

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: برنامه تدبیر در 467 مدرسه دولتی و 193 مدرسه غیردولتی در حال اجرا است.

کد مطلب: ۶۱۰۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد

سیروس محمدی در گفتگو با خبرنگار پانا از گیلان گفت: مهم ترین و اصلی ترین هدف برنامه تدبیر ، نهادینه سازی برنامه محوری، توسعه خودارزیابی ، تقویت ارزیابی و بهبود مستمر کیفیت مدیریتی در آموزش و پرورش است.

وی ، افزایش مشارکت پذیری و سطح اختیارات مدیر، تأمین منابع مالی مورد نیاز مدارس و کیفیت بخشی به مدیریت آموزشگاهی را از برنامه های جدید آموزش و پرورش در حوزه مدیریتی ذکر کرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گیلان، مدیریت سنتی و کمبود بودجه را از مهم ترین چالش های مدیریتی دانست و افزود: با برگزاری کارگاههای آموزشی برای مدیران مدارس، تخصیص بودجه کافی و اجرای صحیح شیوه نامه مدیران ، می توان در جهت افزایش کیفی طرح تدبیر گام برداشت.

محمدی به بخشی از اقدامات انجام شده توسط معاونت متبوع خود اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسات تخصصی در سطح استان ، نوشتن برنامه سالانه و برنامه عمل طرح تدبیر، برگزاری جلسات آموزشی توجیهی برای معاونان و کارشناسان آموزش ابتدایی و برگزاری همایش دو روزه کشوری و همچنین گردهمایی یک روزه استانی با شرکت بیش از 500 مدیر مدرسه بخشی از این اقدامات است.

برنامه تدبیر برای کمک به مدیران در ارتقای عملکرد مدارس و توسعه شرایط تحقق اهداف آموزش و پرورش در کلیه مدارس دوره ابتدایی از سال تحصیلی 94 در سراسر کشور اجرایی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار