مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

برای رشد سرمایه های انسانی جامعه، باید نوشیدن شیر به فرهنگ تبدیل شود

چهاردهمین دوره برنامه افتتاحیه شیر مدارس شهرستان های استان تهران به صورت متمرکز در آموزشگاه دخترانه ابتدایی نیایش آموزش و پرورش شهرستان قدس برگزار شد.

کد مطلب: ۵۶۶۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستان های استان تهران، در این مراسم فولادوند راد مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران، شهبازبیگی معاون پشتیبانی، بهارلو اداره مالی، حسن پور مسئول بهداشت، محمدرضا بهمنش مدیر، معاونین آموزش و پرورش شهرستان قدس، شورای شهر و کمال زاده مشاور امور تغذیه حضور داشتند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، در سخنانی ضمن تشکر از مسئولین برگزار کننده گان مراسم خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین سرمایه های هر جامعه، سرمایه انسانی است و جامعه ای که از سرمایه انسانی برخوردار باشد به همه نوع ثروتی خواهد رسید.

فولادوند راد در مورد حفظ سرمایه انسانی گفت: در راستای حفظ سرمایه انسانی ما دو وظیفه داریم، اول تضمین سلامت جسمی و دوم تضمین سلامت روحی و روانی .

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران اظهار کرد: تمام تلاش ما شکوفائی استعدادهای دانش آموزان است که بزرگ ترین سرمایه ما محسوب می شوند ،پس در راستای شکوفایی فرزندان مان باید گام های موثری را برداریم.

وی در مورد توسعه فرهنگ خودمراقبتی گفت: برای رشد و نمو سرمایه های جامعه باید نوشیدن شیر به فرهنگ تبدیل شود و چندین وعده در شبانه روز باید از شیر استفاده کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در مورد تاثیر شیر در کنترل بیماری ها افزود: بیماری های غیرواگیردار یکی از عوامل مرگ و میر است که با شیر و مخصوصا شیر پاستوریزه می توان بخشی از بیماری های غیرواگیردار را کنترل کرد.

فولادوند راد تاکید کرد: آموزش و پرورش شهرستان استان تهران با هزینه سالیانه بیش از 20 میلیارد تومان، تلاش می کند فرهنگ مصرف شیر را به دانش آموزان یاد بدهد واین آموزش زمانی مؤثر خواهد بود که خانواده ها تلاش مکمل این برنامه را در منزل دنبال کنند.

تغذیه سالم از عوامل مؤثر در طول عمر محسوب می شود

در ادامه محمدرضا بهمنش مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس نیز در سخنانی گفت: طرح شیر از طرح های ارزشمندی است که در آموزش و پرورش چندین سال است که اجرا می شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس افزود: تغذیه سالم از عوامل مؤثر در طول عمر محسوب می شود و با توجه به اهمیت این موضوع، تغذیه هم می تواند عامل سلامتی محسوب می شود و هم عامل بیماری، لذا با توجه به رشد زندگی ماشینی و کاهش فعالیت های فیزیکی روزانه، داشتن رژیم غذایی مناسب ضروری است.

بهمنش گفت: کودکان، آینده سازان هر جامعه محسوب می شوند و این مساله باعث توجه ویژه کشورها به کودکان شده است واز طرفی کودکان نیاز مبرمی به تغذیه مناسب، مراقبت بهداشتی دارند ،پس باید دست اندرکاران اقدامات لازم را در خصوص سلامت جسمی و ذهنی انجام دهند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع تغذیه سالم در کشور ما، طرح توزیع شیر رایگان سال هاست که در مدارس با هدف کاهش سوء تغذیه و افزایش سلامت دانش آموزان در مدارس انجام می شود.

محمدرضا بهمنش خاطر نشان کرد: هر چقدر در زمینه سلامت جامعه هزینه شود باعث کاهش هزینه های درمانی جامعه خواهد شد. به همین دلیل با فرهنگ سازی باید دانش آموزان را به سمت تغذیه مناسب از جمله شیر راهنمایی کنیم تا مصرف تغذیه ناسالم در مدرسه و خانه متوقف شود.

وی در مورد طرح های سلامت دولت تدبیر و امید گفت: از جمله طرح های بسیار مفید بسته های سلامت بود که در چندین بسته اجرا شد و نشان از اهمیت ویژه سلامت جامعه برای دولت و امید است و در مدارس نیز با وارد کردن سبد غذایی شیر، در صدد ارتقای سلامت دانش آموزان و کاهش بیماری میباشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار