مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل خبرداد:

اجرای طرح هفته قصه گویی مدرسه در مدارس ابتدایی استان اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از برگزاری طرح هفته قصه گویی مدرسه در مدارس ابتدایی استان خبر داد.

کد مطلب: ۵۶۱۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،احمد ناصری با اعلام این خبر افزود: قصه، یکی از مولفه های مهم تربیتی می باشد که در ترویج رفتارهای مناسب در جامعه مخاطبان کودک و نوجوان را تسهیل می بخشد.

وی در بیان اهداف این طرح به برجسته کردن نقش قصه گویی به عنوان یک ابزار آموزشی اشاره کرده، اظهار داشت: برجسته کردن آرمان رحمانی اسلام، با تاکید بر موضوع جهان عاری از خشونت و بی عدالتی، احیای سنت قصه گویی و انتقال این میراث ارزشمند به نسل جدید از جمله اهدافی است که این طرح دنبال می کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: قصه گویی به غیر از کارکرد تربیتی، نقش مهمی نیز در انتقال و ترویج فرهنگ و سنت های ملی و مذهبی از نسلی به نسل دیگر دارد.

ناصری همچنین گفت: امسال برای اولین بار هفته قصه گویی مدرسه در مدارس ابتدایی و در پایه های اول تا سوم اجرا می شود و با توجه به تقارن آن با هفته وحدت، در اجرای قصه ها از مضامینی در زمینه زندگی پیامبر اکرم(ص) و سیره ایشان استفاده می گردد .

وی افزود: برپایی سفره شب یلدا در کلاس های مدارس ابتدایی با مشارکت دانش آموزان، آموزگاران و اعضای انجمن اولیاء و مربیان مدارس با هدف احیای آیین یلدا و نشر فرهنگ شفاهی از طریق قصه گویی نیز در این هفته مورد توجه قرار می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار