معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا:

اجرای مسابقات ورزشی به صورت مدرسه قهرمان از اهداف آموزش و پرورش است

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از رویکردهای جدید وزارت آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی و سلامت اجرای طرح مدرسه قهرمان است.

کد مطلب: ۵۲۴۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد

مهرزاد حمیدی در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه سی و سومین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان پسر سراسر کشور در اراک در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، افزود: امروزه به دلیل تغییر در سبک زندگی افراد، نسل کنونی با کم تحرکی، فقرحرکتی، افزایش وزن و چاقی که زمینه ساز بسیاری از بیماری ها می باشد، مواجه است بنابراین مدارس باید محور فعالیت های ورزشی و بهداشتی جامعه باشند.

وی بیان کرد: مدرسه بر سه پایه آموزش، پرورش و ورزش استوار است و نباید از فعالیت های ورزشی درون مدرسه ای غافل شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: طرح مدرسه قهرمان با هدف جهت دهی و شكوفایی استعدادهای سرشار ورزشی دانش آموزان از سال تحصیلی گذشته آغاز و در سی و سومین دوره ی مسابقات ورزشی دانش آموزان پسر کشور، تیم های ورزشی در رشته های فوتسال و طناب زنی بر اساس این طرح در مسابقات شرکت کرده اند.

حمیدی ابراز داشت: 23 هزار دبیر تربیت بدنی در طرح مدرسه قهرمان، دانش آموزان مدارس خود را غربال می کنند و بهترین ورزشکاران را به مسابقات کشوری اعزام و در نهایت این دانش آموزان توسط تیم های استعدادیاب از سوی فدراسیون های مختلف انتخاب و به مسابقات برون مرزی راه می یابند.

وی اضافه کرد: در این دوره از مسابقات بیش از 12 هزار دانش آموز نخبه کشوری در مسابقات ورزشی سراسر کشور در 6 استان مرکزی، قم، کردستان، اصفهان، چهار محال و بختیای و فارس با یکدیگر به رقابت می پردازند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش افزود: درصدد هستیم در سال تحصیلی آینده تمامی رشته های ورزشی به صورت مدرسه قهرمان با هدف هویت بخشی به فعالیت مدارس و فعال نمودن ورزش در محیط مدارس برگزار شود.

سی و سومین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان پسر کشور به میزبانی شهر اراک و با حضور 3 هزار و 845 دانش آموز ورزشکار، مربی، سرپرست و داور از سراسر کشور، 4 رشته توپی شامل، فوتسال، والیبال، بسکتبال، هندبال و طناب زنی از پانزدهم مرداد آغاز و تا دوم شهریور سال جاری ادامه می یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار