نرخ بیکاری در استان سمنان به ۵ درصد کاهش می‌یابد

استاندار سمنان با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای ایجاد اشتغال در این استان از برنامه‌ریزی برای کاهش نرخ بیکاری استان سمنان به پنج درصد خبر داد و گفت: بهره‌وری کارکنان در ادارات کشور پایین است.

کد مطلب: ۵۲۰۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از سمنان، محمدرضا خباز، در حاشیه آیین تجلیل از مهارت آموزان، مربیان و فعالان فنی‌ و حرفه‌ای استان سمنان در عرصه‌های مختلف که در عمارت تاریخی خیل خان مهدی‌شهر برگزار شد اظهار داشت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، استان سمنان کمترین تعداد بیکار را به نسبت جمعیت خود دارد.
وی با اشاره به اینکه تا سال گذشته نرخ بیکاری در استان سمنان 8.4 درصد بود خاطرنشان کرد: این آمار امروز بر اساس اعلام مرکز آمار ایران به 7.4 درصد رسیده است.
استاندار سمنان با بیان اینکه میانگین نرخ بیکاری در کشور 11 درصد است عنوان کرد: استان سمنان کمترین نرخ بیکاری را در کشور دارد و در برنامه داریم که تا پایان امسال نرخ بیکاری به کمتر از پنج درصد برسانیم.
خباز با بیان اینکه متأسفانه فرهنگ کار در جامعه و کشور ما ضعیف است گفت: امروز به دلیل فرهنگ غلطی که از کارگری در اذهان ما مانده است؛ به سمت فعالیت‌های کارگری نمی‌رویم و بیشتر به شغل کارمندی تمایل داریم.
وی با اشاره به اینکه بهره‌وری کارکنان در ادارات کشور پایین است؛ این موضوع را عامل عقب‌گرد و پسرفت کشور دانست و تصریح کرد: امروز بهره‌وری در ادارات کشور، تنها نیم ساعت در روز است و امیدواریم که در کارخانه‌های بخش خصوصی این‌چنین نباشد.
استاندار سمنان با بیان اینکه متأسفانه روحیه کار در ایرانیان ضعیف است به مثالی درباره خدمت سربازی جوانان و نگرش والدین به این موضوع اشاره و عنوان کرد: والدین در کشورمان از همان ابتدا درس عدم کارایی را به فرزندان خود می‌آموزند.
خباز با اشاره به اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سبب افزایش بهره‌وری می‌شود تصریح کرد: اگر بهره‌وری در کشور افزایش نیابد؛ کشور ما روزبه‌روز پسرفت می‌کند.
وی با بیان اینکه کار و تلاش‌ از تأکیدات خداوند در قرآن کریم است خاطرنشان کرد: هیچ فردی از بیکاری به عزت نمی‌رسد و جوانان کشور باید بدانند که پولدار شدن عزت نیست؛ بلکه مؤثر بودن و تأثیرگذاری در جامعه مهم است و عزت می‌آورد.
استاندار سمنان با اشاره به اهداف تشکیل سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: بر اساس قانون، سازمان فنی و حرفه‌ای تشکیل‌شده است تا بخشی از توان خود را مسیر پژوهش در امر کار و کارآفرینی بگذارد و استانداردهای آموزش نیروی کار را نیز تدوین کند.
خباز با ابراز رضایت از عملکرد اداره کل فنی ‌و حرفه‌ای استان سمنان در این زمینه گفت: فنی و حرفه‌ای استان سمنان در همین مسیر قانونی تاکنون قدم برداشته است.
وی با اشاره به اینکه آموزش به کارگران موجود در حال کار و شاغل سبب بهره‌وری نیروی کار می‌شود؛ از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به‌عنوان عامل ارتقای مهارت و افزایش بهره‌وری کارگران یادکرد و افزود: خداوند ابزار رشد و تعالی و ترقی را در اختیار انسان گذاشته است و در این راه هرکه بیشتر تلاش کند موفق‌تر خواهد بود و این مهم منحصر به مسلمانان و شیعیان با غیرمسلمان و غیر شیعیان نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار