معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

سالتحصیلی امسال 1800معلم جدید وارد آموزش و پرورش آذربایجان شرقی می شود

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از ورود یک هزار و 800 معلم جدید به آموزش و پرورش استان خبر داد.

کد مطلب: ۵۲۰۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی،صمد صمدیان گفت: نیروی انسانی هر کشور به خصوص جوانان موتور محرکه و سرمایه‌های آن کشور هستند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی استان، از اضافه شدن یک هزار و 800 معلم جدید به نظام آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی پیش رو خبر داد و اظهار داشت : امسال تمهیدات زیادی در ساماندهی، جذب و نگهداشت نیروی انسانی در آموزش و پرورش آذربایجان شرقی انجام شد.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش شبستر از لحاظ نیروی انسانی در سطح استان وضعیت مطلوبی دارد، بطوری که به ازای هر 14 دانش آموز یک معلم داریم، در حالی که در سطح استان به ازای هر 16 دانش آموز یک معلم وجود دارد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل یادآور شد: حدود 27 هزار معلم ما بالای 20 سال سابقه دارند، به عبارتی حدود 52 درصد معلمان ما در ده سال آینده بازنشسته می‌شوند.

صمدیان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان که مهمترین تامین کننده نیروی انسانی آموزش و پرورش است،افزود: امسال نزدیک به 1800 نیروی فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان بخشی از کمبود نیروی انسانی را جبران می کند.

وی، گفت: بر اساس قانون سازندگان مسکن باید به ازای ساخت هر 200واحد مسکونی یک باب مدرسه نیز بسازند که این افراد برای فرار از این مسوولیت، اقدام به گرفتن پروانه های ساختمانی 198واحدی و یا 190واحدی می کنند و این مشکل توزیع نیروی انسانی را برای ما بوجود می آورد.

صمدیان در پایان اظهار داشت: ساماندهی نیروی انسانی متناسب با نیازها و همچنین با هدف بهره وری بهتر به عنوان یک اولویت باید در دستور کار قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار