رئیس هیئت امنای خانه موزه استاد شهریار:

صنایع دستی سهم بزرگی در اقتصاد روستایی آذربایجان شرقی دارد

رئیس هیئت امنای خانه موزه استاد شهریار گفت: درست است که در حال حاضر صنایع دستی از زمره صنعت خارج شده و بیشتر دیدگاه هنری به صنایع دستی وجود دارد ولی صنایع دستی در اقتصاد به ویژه اقتصاد روستایی آذربایجان شرقی نقش بی بدیلی را ایفا می کند.

کد مطلب: ۵۱۹۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی،علی اصغر شعردوست با حضور در محل دبیرخانه تبریز 2018 گفت: باید از این پتانسیل بسیار ارزشمند به نحو احسن استفاده شود.

وی فعالیت سازمان میراث فرهنگی را بسیار وسیع و پیچیده عنوان کرده و خاطر نشان کرد: دایره فعالیت های این سازمان بسیار گسترده و پیچیده است و نیروی کار و منابع محدود این سازمان نمی تواند پاسخگوی نیازهای متنوع باشد.

وی ادامه داد: از این رو مدیران ارشد این سازمان باید از تشکل های مردمی برای حمایت و حفاظت از آثار تاریخی و صنایع دستی همراه بهره بگیرند.

نماینده سابق مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح انجمن های حفاظت از میراث فرهنگی، یادآور شد: در سال های گذشته این طرح به سازمان میراث فرهنگی پیشنهاد شد و فکر می کنم ایده بسیار ارزشمندی است و می تواند اثر بخش باشد، چرا که تعدادی دوستدار میراث فرهنکی در کل کشور زندگی می کنند که بر حسب وظیفه انسانی و علاقه شخصی می توانند به خوبی از آثار تاریخی محافظت کنند.

شعر دوست همچنین با اشاره به طرح مطرح شده از سوی مرتضی آبدار با عنوان ایجاد خانه تبریز در پایتخت خاطر نشان کرد: این طرح ایده بسیار جالب و ارزشمندی است ولی به نظر می رسد این طرح نه تنها برای تبریز 2018 بلکه به صورت دائمی می تواند دبیرخانه دائمی رویدادهای فرهنگی تبریز باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرتضی آبدار در این جلسه نیز گفت: دبیرخانه تبریز 2018 با حضور دکتر سلطانی فر راه اندازی شد تا نمایندگان دستگاه های ذی مدخل در آن حضور داشته باشند و با ارتباط با مخاطبان به منظور فراهم آوردن زیرساخت های مورد نیاز در حوزه های مختلف گام بر دارند و زمینه بهره مندی شایسته از فرصت تبریز 2018 و ساختن تبریزی شایسته عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی ایجاد شود.

وی تاکید کرد: برنامه های بسیار خوب و تیم بسیار پویایی را تدارک دیده ایم که امیدواریم در کنار تعامل نهادها و دستگاهها و با بهره مندی از ظرفیتهای مردمی و تشکل های مردم نهاد بتوانیم این برنامه ها را به سر منزل مقصود برسانیم.

مرتضی آبدار ضمن قدردانی از حضور دکتر شعردوست در دبیرخانه تبریز 2018 گفت: چهره های فرهنگی ارزشمندی چون دکتر شعردوست می توانند اثرگذاری ویژه ای در پیشبرد اهداف فرهنگی تبریز 2018 داشته باشند و از راهنمایی ها و مشاوره های ارزنده این بزرگواران با آغوش باز استقبال می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار