41 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات ، حاصل جلسه مثلث توسعه اقتصادی

در جلسه مثلث توسعه اقتصادی شهرستان کرمان که به ریاست فرماندار کرمان برگزار گردید 8 طرح اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

کد مطلب: ۵۰۴۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کرمان،در این جلسه محمد علی توحیدی با اشاره به تفاهم نامه میان استانداری ، بنیاد علوی و بانک سینا از دستگاه های اجرایی خواست تا نسبت به شناسایی و معرفی طرح هایی که با دریافت تسهیلات تکمیل و به بهره برداری می رسند اقدام نمایند.

وی اولویت اجرا را با طرح هایی دانست که با پرداخت تسهیلات بتوانند مشکلی از مشکلات استان را حل و فصل نمایند.

شمسایی مدیر منطقه جنوبشرق بانک سینا نیز به تشریح تفاهم نامه همکاری با استانداری و بنیاد علوی پرداخت و افزود : این تفاهم نامه به منظور رفع محرومیت ، توسعه اقتصادی ، ایجاد و حفظ اشتغال موجود در راستای حمایت طرح های اشتغال زا منعقد شده که پس از معرفی طرح ها و بررسی نهایی توسط بانک و داشتن شرایط لازم ، تسهیلات پرداخت خواهد شد که نرخ سود آن 22 درصد می باشد که 5 درصد آن را بنیاد علوی و 5 درصد را استانداری تأمین خواهد کرد و تنها 12 درصد آن به عهده متقاضی است. ایشان حداکثر میزان پرداخت تسهیلات به هر طرح را بیست میلیارد ریال اعلام کرد.

اولین طرح مربوط به احداث فاز دوم بیمارستان تخصصی اعصاب وروان نوریه کرمان بود که با توجه به اهمیت بحث سلامت با پرداخت تسهیلات بیست میلیارد ریالی از طریق بانک سینا به این پروژه موافقت گردید. به گفته مدیران پروژه با اجرا و به بهره برداری رسیدن فاز دوم بیمارستان اعصاب و روان نوریه ، کلیه جانبازان جنوبشرق کشوردر استان های سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و کرمان به لحاظ درمانی پوشش داده می شوند و در آن از درمانهای غیرداروئی ، طب فیزیکی ، امواج درمانی ، روشهای مشاوره ای و طب سنتی و اسلامی استفاده می شود.

همچنین با پرداخت تسهیلات 20 میلیارد ریالی به کارخانه کارتن سازی و کاغذ سازی و تسهیلات 1500 میلیون ریالی به واحد تولیدی سالاد فصل موافقت شد.

درخصوص طرح شرکت تعاونی هماهنگی تولیدکنندگان خوراک دام ، طیور آبزیان و مکمل سازان مقرر شد پس از ارائه مدارک و مستندات لازم و بررسی نهایی توسط بانک سینا با پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش آن موافقت شود.

همچنین مقرر شد پروژه های راه اندازی کارخانه آ ب معدنی ، واگذاری معدن نمک ، کارخانه فرآورده مس ، نقره و مواد رنگی یر روی اجسام ، احداث مرکز خدمات تفریحی و گردشگری در وامق آباد و فاز دوم تولید خوراک دام و طیور و آبزیان و مکمل سازان برای بررسی و انجام کارهای کارشناسی به مراجع ذیربط ارجاع شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار