در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران؛

جشنواره روز جهانی نجوم برگزار می‌شود

جشنواره روز جهانی نجوم، طی روزهای پنجشنبه و جمعه 23 و 24 اردیبهشت ماه با هدف ترویج علم نجوم و ستاره شناسی بین عموم شهروندان و معرفی زمینه‌های متفاوت فعالیت‌ها‌ی گروه‌ها و مراکز نجومی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۴۹۴۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران برای دوازدهمین سال پیاپی روز جهانی نجوم را با برگزاری ویژه برنامه‌ای در کنار شهروندان جشن خواهد گرفت.

برنامه‌های روز جهانی نجوم، مرکز علوم و ستاره شناسی تهران در قالب نمایشگاه و غرفه‌های مختلف آموزشی و تفریحی از ساعت 10 الی 21 (روز پنجشنبه) و ساعت 10 الی 19 (روز جمعه) در محل مرکز علوم با حضور دانشگا‌ه‌ها، موسسات و مراکز نجومی کشور همچون انجمن علمی فیزیک دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه الزهرا (س)، دانشگاه علوم تحقیقات، ماهنامه نجوم، مرکز نجومی آوااستار، مجله لذت فیزیک، پروژه جهانی آذرخش و .. میزبان علاقمندان به نجوم خواهد بود.

در کنار برپایی این غرفه‌ها در جشن روز جهانی نجوم کارگاه‌های آموزشی یک روزه به صورت رایگان در زمینه نجوم، کیهان شناسی و ... برای عموم مردم در سنین مختلف اجرا خواهد شد.

سخنرانی‌های علمی، رصد خورشید، رصد آسمان شب، اجرای موسیقی، نمایش مشاهیر نجومی، برگزاری مسابقه و اهداء جوایز ویژه به نفرات برتر از دیگر برنامه‌های جشنواره روز جهانی نجوم است.

این مراسم در سراسر جهان برگزار و هر سال یکی از روزهای 15 آوریل تا 15 می که ماه در وضعیت تربیع است به عنوان روز جهانی نجوم انتخاب می‌شود. مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران امسال روز 12 و 13 می مصادف با 23 و 24 اردیبهشت را به جشنواره روز جهانی نجوم اختصاص داده است که در این روز ماه در روز و شب در ارتفاع مناسبی قابل رصد است و زمان بیشتری در آسمان قرار دارد.

از تمامی علاقه‌مندان به نجوم و اسرار آسمان شب، دعوت می‌شود تا در این روزها با برنامه‌های مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران همراه باشند.

شایان ذکر است، علاقه‌مندان می‌توانند جهت حضور در این برنامه به نشانی میدان قدس - خیابان دزاشیب - خیابان عمار - کوی شهید صالحی (عرفات) - شماره 22 - مرکز علوم و ستاره شناسی تهران مراجعه و جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت مرکز علوم http://sactehran.ir مراجعه و یا با شماره تلفنهای 22292246 ، 22293280 (داخلی 104) تماس بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار