استاندار اردبیل:

استان اردبیل نیازمند توسعه صنایع تبدیلی است

استاندار اردبیل گفت:استان اردبیل به توسعه صنایع تبدیلی به منظور اقتصادی شدن فعالیت‌های بخش کشاورزی نیازمند است.

کد مطلب: ۴۶۹۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از استان اردبیل،مجید خدابخش در بازدید از انبارهای سیب زمینی روستاهای قیه لر و بابولان بخش مرکزی اردبیل با اشاره به اینکه تبدیل انبار سیب زمینی به سردخانه توجیه اقتصادی ندارد، خاطرنشان کرد: متولی انبار می تواند با تدوین طرح جدید و تغییر جواز تاسیس انبار به مرکز تولید پوره سیب زمینی و نشاسته اقدام کرده و از تولید این محصولات تبدیلی از سیب زمین مازاد در استان حمایت خواهد شد.

وی با اشاره به احداث انبار سیب زمینی در نزدیکی مزرعه محصول را اقدامی مناسب دانست و به پیگیری حل مشکل بانکی، تامین تسهیلات مورد نیاز و تسطیح راه انبارهای اقماری سیب زمینی در روستای بابولان اردبیل قول مساعد داد.

خدابخش افزود: برای محصولات کشاورزی مانند گوجه، سیب زمینی، هندوانه و مرغ که به علت تولید زیاد روی دست تولید کننده می مانند باید صنایع تبدیلی توسعه و ترویج شود.

در ادامه عدیل سروی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این بازدید نیاز استان به توسعه صنایع تبدیلی را به منظور اقتصادی شدن فعالیت های بخش کشاورزی استان ضروری دانست.

وی افزود: سالانه 800 الی 850 هزار تن سیب زمینی در استان اردبیل تولید می شود در حالی که انبارهای سیب زمینی استان طرفیت ذخیره 6 درصد مقدار تولید شده این محصول را دارند.

سروی با بیان اینکه 150 میلیارد ریال تسهیلات برای احداث انبار و سردخانه نگهداری سیب زمینی از بانک های مختلف برای استان تامین شده است، خاطرنشان کرد: این تسهیلات شناور نیستند و به علت به نام بودن آنها در صورت انصراف یک متقاضی، امکان اختصاص تسهیلات مربوطه به متقاضی دیگر وجود ندارد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار