رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل خبرداد:

توان تولید ۸۵ درصد از میوه و تره‌بار منطقه دراستان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: این استان به دلیل پتانسیل بالای کشاورزی می‌تواند ۸۵ درصد از میوه و تره‌بار موردنیاز منطقه را تأمین کند.

کد مطلب: ۴۴۵۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد

عدیل سروی در گفت وگو با خبرنگار پانا با تأکید به تنوع اقلیمی در استان اردبیل اظهارداشت: به دلیل تنوع اقلیمی و تنوع فصلی امکان تولید اغلب محصولات باغی و زراعی در استان وجود دارد. وی افزود: درواقع به دلیل آب‌وهوای گرم و سرد که در گستره استان همواره مشاهده می‌شود می‌توان محصولات متنوعی تولید کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بابیان اینکه در برخی محصولات ازجمله سیب‌زمینی و عدس استان اردبیل رتبه‌های شاخص کشور را در اختیار دارد، اضافه کرد: در کلزا رتبه نخست، در سیب‌زمینی و سویا رتبه دوم و در عسل رتبه سوم را کسب کرده‌ایم.

سروی گفت:در سال زراعی جاری در تولید گندم رتبه استان از ۱۱ به چهار ارتقا یافت و در تولید جو، ذرت دانه‌ای و گوشت سفید نیز هرکدام تولیدات تا ۱۰ هزار تن افزایش یافته است.

وی افزود: علاوه بر این طی دو سال گذشته در بخش‌های مختلف استان کشت محصولات جدیدی ازجمله زعفران و پسته تجربه‌شده و همراه با موفقیت بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: علاوه بر مساعد بودن اقلیم اردبیل برای کشاورزی دسترسی آسان به بازارهای جهانی به دلیل واقع‌شدن در مرز امتیازی برای کشاورزی این منطقه محسوب می‌شود.

سروی افزود: به دلیل وسعت اراضی کشاورزی این امکان وجود دارد که اغلب نیازها در داخل تأمین‌شده و در بخش کشاورزی استان کمترین وابستگی را داشته باشد.

وی همچنین به ظرفیت اشتغال در بخش کشاورزی تأکید کرد و بیان داشت: در حال حاضر ظرفیت اشتغال مستقیم و غیرمستقیم کشاورزی اردبیل قابل‌توجه است و می‌تواند تا ۳۰ درصد جمعیت را با توسعه صنایع پایین‌دستی و بالادستی اشغال کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار