تولید سالانه ۴۲۰ هزار تن محصولات باغی دراردبیل

اردبیل (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد سالانه به طور متوسط ۴۲۰ هزار تن انواع محصولات باغی در این استان تولید می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۶۳۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد
تولید سالانه ۴۲۰ هزار تن محصولات باغی دراردبیل

به گزارش سازمان جهاد کشاورزی اردبیل، خلیل نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: متوسط تولید محصولات باغی در سطح استان اردبیل سالانه حدود ۴۲۰ هزار تن است، البته حوادث طبیعی در استان در میزان تولید محصولات باغی در سال تاثیرگذار است.

وی افزود: در بخش کشاورزی، صنعت باغداری از لحاظ اشتغال و امنیت غذایی حائز اهمیت است و سطح باغات استان اردبیل به ۴۰ هزار هکتار می‌رسد که از این مقدار ۳۱ هزار و ۲۵۰ هکتار باغات بارده است و مابقی هنوز به سطح باردهی نرسیده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: در شمال استان درختان هسته‌دار و زیتون، جنوب و مرکز استان درختان دانه‌دار بیشتر به چشم می‌خورد. همچنین انگور و سیب شهرستان مشگین‌شهر به لحاظ کیفیت به عنوان برند ملی مطرح است.

به گفته نیکشاد، اخیرا عناب، سنجد و پسته نیز به تقویم باغی استان اضافه شد، در این تقویم حتی گیاهان دارویی نیز لحاظ شده است. همچنین بازدید میدانی به صورت مستمر و استفاده از تجربیات باغداران همواره در دستور کار جهاد کشاورزی استان قرار دارد تا برنامه‌ریزی مناسبی برای کاشت و نگهداری از باغات صورت گیرد.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۴۵۰ هکتار از تاکستان‌های انگور داربستی شدند و همین اقدام باعث شده در شرایط مناسب آب و هوایی، میزان تولید حتی تا دو برابر نیز افرایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص اصلاح باغات استان گفت: سالانه ۲ هزار و ۸۰۰ الی ۳ هزار هکتار از باغات استان اصلاح و گونه‌های جدید متناسب با اقلیم و خاک جایگزین می‌شود که در این راستا اعطای تسهیلات و راهنمایی باغداران ادامه دارد تا باغات استان از تولید سنتی به تولید مدرن برسند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار