ضرورت تشکیل شرکت های تعاونی روستایی با هدف اشتغالزایی

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت تشکیل شرکت های تعاونی روستایی با هدف اشتغالزایی و ارتقای ظرفیت تولید در روستاهای استان تاکید کرد.

کد مطلب: ۴۴۲۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان غربی در جلسه کمیته بررسی طرح های توسعه روستایی، بر ضرورت تشکیل و تقویت شرکت های تعاونی فراگیر روستایی با هدف اشتغالزایی برای جوانان و همچنین ارتقای ظرفیت تولید در روستاهای استان تاکید کرد.

وی افزود: اگر تعاونی های روستایی متناسب با نیازها و ظرفیت های آن روستا تشکیل شود و اعضای هیات مدیره و بازرسین وظایف خود را به خوبی انجام دهند، شاهد شکل گیری یک تعاونی پویا در روستا بوده و علاوه بر فراهم نمودن فرصت های شغلی بخصوص برای جوانان تحصیلکرده روستایی، می توان در توسعه و احیای دوباره روستا و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها گام برداشت.

معاون استاندار علت بسیاری از مهاجرت‌ها را نبود شغل در روستاها عنوان کرد و اظهار داشت: اجرای طرحهای مشارکت اقتصادی و راه‌اندازی واحدهای تولیدی مشارکتی در روستاها یکی از راه‌های خوب اشتغالزایی و تولید در روستاهاست.

کهوریان همچنین از بخشداران و دهیاران خواست، با توجه به مزیتهای نسبی هر روستا و در نظر گرفتن طرحهای دارای توجیه اقتصادی و توان اشتغال زایی برای جوانان، روستاییان را نسبت به تشکیل و ثبت تعاونی ترغیب نمایند.

وی در ادامه گفت: هدف اصلی دولت یازدهم از تشکیل شرکت های تعاونی فراگیر در روستاها، اشتغالزایی و افزایش رفاه روستاییان است و انتظار داریم در استان نیز مسئولان ذیربط بویژه بخشداران و دهیاران، نسبت به اجرایی شدن این طرح در استان جهت استفاده از تسهیلات دولت، اهتمام کافی را داشته باشند.

در ادامه این جلسه، دستگاههای استانی، طرح های اقتصادی خود را جهت اجرا در روستاها از طریق شرکت های تعاونی ارائه کردند.

گفتنی است، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی برای روستائیان را در دستور کار قرار داده است که این تسهیلات در قالب تعاونی‌های کارآفرینی روستایی با حضور سرپرستان خانوار پرداخت خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار