از فعالان جشنواره های قرآنی فارس تجلیل می شود

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس ابراز داشت: نخستین جشنواره قرآن، عترت و وقف استان فارس در حوزه های صنایع دستی، پژوهش و مسابقات قرآن کریم، برگزیدگان خود را اعلام می کنند.

کد مطلب: ۴۴۱۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از فارس، بهزاد مریدی گفت: آیین پایانی نخستین جشنواره قرآنی ویژه بخشهای صنایع دستی، پژوهش و مسابقات قرآن کریم دانشگاه ها به ترتیب در هتل پارسیان، دانشکده علوم قرآنی و تالار ولایت شیراز برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن، عترت و وقف یکشنبه پنجم دی ماه جاری در حوزه هنرهای صنایع دستی و محل هتل پارسیان خیابان رودکی، خبر داد و افزود: از برگزیدگان این رشته ساعت هفت عصر با حضور مسئولان مربوطه تقدیر به عمل می آید تا از این طریق گوشه ای از تلاش های هنرمندانی که در زمینه صنایع دستی خلق اثر کرده اند را مورد حمایت و تشویق قرار دهیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس همچنین برگزاری آیین پایانی بخش پژوهش که در قسمت های کتاب، پایان نامه و مقاله است را نیز ساعت ٩ صبح دوشنبه ششم دی ماه جاری اعلام داشت و گفت: این مراسم با حضور آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز، استاندار فارس و جمعی از مسئولان استانی در محل دانشکده علوم قرآنی شیراز به منظور تجلیل از پژوهشگران قرآنی بر پا می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در ادامه با تاکید براینکه آیین تجلیل و مراسم پایانی تمام بخش‌های فرهنگی و هنری از جمله شعر، هنرهای تجسمی، نمایشی، عکس و حجاب و عفاف نیز متعاقبا اعلام خواهد شد، تصریح کرد: شنبه دوازدهم دی ماه نیز اختتامیه مسابقات قرآن کریم دانشگاه های شیراز در تالار ولایت بلوار نیایش شیراز و ساعت ١٤:٣٠ برای تقدیر از دانشگاهیانی که در زمینه قرآن به رقابت پرداخته اند، اجرا خواهد شد.

مریدی با اشاره به اینکه در این هفته جشنواره‌های مختلف در هفت رشته برگزار ‌شد خاطرنشان کرد: تمام بخش‌های فرهنگی و هنری از جمله شعر، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، مقالات، پایان‌نامه‌ها و کتاب، حوزه‌های صنایع دستی، عکس و حجاب و عفاف در این جشنواره حضور فعال داشتند.

این مقام فرهنگی استان با اشاره به اینکه تلاش شده تا در حوزه قرآن و عترت بصورت مستمر در فارس فعالیت شود، بیان کرد: هدف از برگزاری هفته قرآن و عترت، هدایت آثار در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری با رویکرد ترویج فرهنگ قرآن، عترت و وقف و نظم و ساماندهی به آثار این حوزه است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس در پایان با بیان اینکه دبیرخانه دائمی این جشنواره در حال حاضر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس مستقر است عنوان کرد: با توجه به اینکه فعالیت‌های حوزه قرآن و عترت فرادستگاهی است این دبیرخانه می‌تواند هماهنگ‌کننده فعالیت‌های دستگاه‌های مختلف در حوزه قرآن و عترت نیز در طول سال باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار