در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

ساماندهی دستفروشان در تمام مناطق پایتخت/اعتراض کسبه بازار

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اجرای طرح انضباط شهری در پایتخت گفت: طرح برخورد و ساماندهی دستفروشان در تمامی مناطق تهران اجرا می شود.

کد مطلب: ۴۳۰۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد

ابوالفضل قناعتی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درخصوص برگزاری طرح انضباط شهری در منطقه 12 تهران گفت: در راستای اجرای طرح انضباط اجتماعی شرایط مطلوبی در منطقه 12 به ویژه در محدوده بازار تهران باید به وجود آید که این مساله در برنامه های جامع انضباط شهری این منطقه دیده شده است.


عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: یکی از موضوعات مختلفی که در بحث انضباط اجتماعی وجود دارد، مساله ساماندهی دستفروشان محدوده بازار است که مدت هاست در دستور کار قرار دارد و بسیاری از کسبه بازار تهران بارها نسبت به وجود دستفروشان این محدوده اعتراض کردند.


وی افزود: کسبه بازار تهران معتقد هستند که با توجه به پرداخت مالیات و عوارض به شهرداری بابت مغازه شان، دستفروشان به دلیل پرداخت نکردن مالیات مانع کسب و کار مغازه داران هستند و این مساله موجب اعتراض و نارضایتی شدید مغازه داران محدوده بازار تهران است.


قناعتی خاطرنشان کرد: موضوع انضباط اجتماعی که به عنوان یک اصل در شهرداری دنبال می شود تا در نهایت شهر نمای خود را حفظ کند باید به صورت اصولی اجرا شود، اگر می خواهیم نمای شهری حفظ شود و شکل بازار با وجود دستفروشان بهم نریزد باید در جمع آوری این دستفروشان همه موضوعات لحاظ شود تا کسی در این میان متضرر نشود و تصمیمات خوبی نیز در این زمینه اخذ شود.


این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ساماندهی دستفروشان تهران در تمام مناطق پایتخت انجام خواهد شد، گفت: تهران نباید شهر بی نظمی باشد و دستفروشان باید ساماندهی شوند و فضایی در اختیار آن ها قرار بگیرد تا بتوانند از این فضا برای فروش اجناس خود و ادامه کسب و کار استفاده کنند و در نهایت نظم شهر نیز حفظ شود.


به گزارش پانا، طرح گسترده شهرداری برای برخورد و ساماندهی بساط گستران و دستفروشان بازار بزرگ از هفته جاری آغاز شد و محمدباقر قالیباف شهردار تهران نیز روز شنبه هفته جاری با اشاره به جمع‌آوری دستفروشان در مناطق شهر تهران اعلام کرد: این کار به تدریج درتمام مناطق 22 گانه شهر تهران اجرا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار