مدیرکل بازرسی استان مازندران تاکید کرد

حمایت از اداره کل کتابخانه ها در دریافت سهم نیم درصد از شهرداریها

بازرس کل مازندران در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به حمایت حقوقی از اداره کل کتابخانه های عمومی برای دریافت سهم نیم درصد از شهرداری ها تاکید کرد.

کد مطلب: ۴۱۴۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مازندران، حسن میری در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، حمایت از کتابخانه های عمومی و توسعه این نهاد فرهنگی را زمینه ساز اصالت بخشیدن به فرهنگ دینی و بومی برشمرد و اظهار داشت: کتابخوانی یکی از مهمترین راه های صحیح رشد فرهنگ در جامعه است و مسئولین نسبت به افزایش کمی و توسعه کیفی کتابخانه های عمومی باید اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهرداری ها، افزایش شاخص های کتابخانه ای را بخش مهمی از توسعه شهری بدانند، گفت: پرداخت نیم درصد از درآمد شهرداری ها به کتابخانه های عمومی مطابق قانون امری الزامی برای شهرداری ها به حساب می آید و عدم پرداخت آن، علاوه بر قانون شکنی، جفا در حق مردم و بویژه نوجوانان و جوانان آن شهر است.

مرتضی عمرانی مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران نیز در این دیدار با اشاره به وجود 109 باب کتابخانه عمومی و 45 پروژه کتابخانه سازی در استان، اظهار داشت: هزینه های نگهداشت، تجهیز و بهسازی کتابخانه های عمومی موجود و تکمیل پروژه ها جز با احساس وظیفه شهرداران و انجام وظیفه قانونی آنان ممکن نخواهد بود.

وی افزود: علی رغم میل باطنی و در کنار همه همکاری ها و همراهی هایی که با شهرداری های استان وجود دارد، گاهی اوقات به ناچار باید پیگیری های حقوقی لازم را جهت دریافت سهم قانونی خود داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار