افزایش ارزش شاخص سهام در بازارهای بورس آسیا

در پی افزایش احتمال اقدام بانک مرکزی آمریکا در حفظ سطح بسیار پایین بهره بانکی، ارزش شاخص سهام در معاملات روز جمعه بازارهای آسیا بیش از پیش افزایش یافت.

کد مطلب: ۴۱۰۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا پیش بینی ها درباره اقدام آتی بانک مرکزی ژاپن در تقویت برنامه تسهیل پولی موجب شد ارزش شاخص سهام نیکی در معاملات امروز بازار بورس توکیو یک ممیز 36 درصد افزایش یابد.
ارزش شاخص سهام در بازارهای بورس هنگ کنگ و سیدنی نیز در معاملات امروز به ترتیب، 79 صدم درصد، و 89 صدم درصد افزایش یافت.
در بازار بورس شانگهای هم، ارزش شاخص سهام یک ممیز 20 درصد افزایش یافت. این در حالی است که معامله گران پیش بینی می کنند سران چین تدابیر جدیدی را برای تقویت اقتصاد متزلزل این کشور اتخاذ کنند.
با اینکه با توجه به افزایش سرعت رشد اقتصادی آمریکا، کارشناسان پیش بینی می کردند نرخ بهره بانک ها در این کشور افزایش یابد، در پی آشفتگی و بی ثباتی ناشی از کاهش ارزش یوان چین در ماه اوت، سیاست گذاران بخش بانکداری آمریکا به تدریج احتمال افزایش نرخ بهره بانکی را کاهش دادند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از هنگ کنگ، آمار و ارقام ضعیف اقتصادی اخیر آمریکا -از جمله رشد کمتر از حد انتظار در بازار کار و بخش خرده فرشی - نیز موجب کاهش بیش از پیش احتمال افزایش نرخ بانکی در این کشور شده است.
با وجود این، ارزش دلار که طی این ماه در برابر بیشتر ارزهای رایج جهان کاهش یافته بود، در معاملات روز جمعه در پی سخنان ویلیام دادلی، رئیس بانک مرکزی نیویورک در برابر ارزهای دیگر افزایش یافت. ویلیام دادلی گفت اگر آمار و ارقام اقتصادی طبق پیش بینی ها باشد، همچنان این احتمال وجود خواهد داشت که نرخ بهره بانکی امسال افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار