با حضور مسئولین کشوری و استانی

جشن روز صنعت و معدن در استان مرکزی برگزار شد

خبرگزاری پانا: جشن روز صنعت و معدن و مراسم تجلیل از صنعتگران و معدنکاران برتر استان مرکزی با حضور مسئولین کشوری و استانی در هتل امیرکبیر اراک برگزار شد.

کد مطلب: ۳۶۷۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، این جشن برای دوازدهمین سال متوالی برگزار شد و در آن از واحدهای برتر صنعتی و معدنی و همچنین پیشکسوتان این عرصه در استان مرکزی تجلیل شد.

انتخاب واحدهای برتر صنعتی و معدنی و همچنین پیشکسوتان این عرصه در استان مرکزی بر اساس معیارهای تعیین شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت شامل میزان تولید، میزان فروش، سود عملیات قبل از کسر مالیات، ارزش موجودی انبار کالای ساخته شده، هزینه های انرژی مصرفی، تحقیق و نوآوری و آموزش نیروی انسانی، ارزش صادرات، مشتری مداری و اخذ گواهینامه های معتبر سنجیده می شود.

همچنین استاندارد سازی خطوط جدید، فعالیت های تحقیق و توسعه و کسب گواهینامه های لازم از شاخص های تعیین واحدهای نمونه استان مرکزی در سال جاری است.

بر اساس ارزیابی های انجام شده مدیران 35 واحد تولیدی، صنعتی و معدنی استان مرکزی به سبب برخورداری از مؤلفه های تعیینی وزارت صنعت، معدن و تجارت، به عنوان واحدهای برتر و نمونه انتخاب شدند و در این مراسم با اهداء لوح سپاس و تندیس از این واحدها قدردانی شد.

در میان 35 واحد تولیدی، صنعتی و معدنی برتر و نمونه استان مرکزی، شرکت شایان برق اراک به عنوان صنعتگر برتر کشوری از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت انتخاب شده است که قبل از این در مراسمی لوح کشوری خود را از دست رییس جمهوری دریافت کرده است.

همچنین در این مراسم پس از 12 دوره برگزاری موفقیت آمیز آیین جشن روز صنعت و معدن در استان مرکزی، امسال برای نخستین بار تمبر یادبود مراسم روز صنعت و معدن برای اولین بار در کشور، در استان مرکزی رونمایی شد.

این تمبر یادبود توسط خانه صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، شرکت رایان پردیس و شرکت پست استان مرکزی منتشر شده است.

استان مرکزی با دارا بودن حدود 3000 واحد صنعتی، عنوان قطب چهارم صنعت کشور را از آن خود کرده است.

مدیرکل دفتر صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت در این مراسم گفت: شورای سیاستگذاری صنعت، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد.

کیومرث فروتنی افزود: تحقق وظیفه حاکمیتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اجرای مفاد قانون حداکثر استفاده از توان داخلی، یکی از اهداف مهم تشکیل این شورا به شمار می رود.

وی ادامه داد: این شورا بر اساس ضرورت های اقتصاد مقاومتی و با هدف حداکثر استفاده از توان داخلی و به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت فعالیت می کند.

مدیرکل دفتر صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: بسیاری از تجار و بازرگانان تمایل دارند از فهرست توانمندی های ساخت داخل آگاه باشند و با استفاده از تجهیزات ساخت داخل کالاهای مورد نیاز پروژه ها را فراهم کنند تا زمینه اشتغال و بهره وری از ظرفیت های سرمایه گذاری شده در کشور فراهم شود.

فروتنی بیان کرد: در ماده 3 قانون استفاده حداکثر از توان داخلی در اجرای پروژه ها وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شده که هر 6 ماه یک بار فهرست توانمندی های ساخت داخل را با ظرفیت تولیدی آنها اعلام کند.

وی ابراز داشت: این وزارتخانه موظف است برای تأمین بازار واحدهای تولیدی از ثبت سفارش اینگونه تولیدات خودداری کند تا از واردات آنها جلوگیری شود.

مدیرکل دفتر صنایع ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: دشمنان سال هاست به جنگ اقتصادی روی آورده و درصدد فلج کردن کشور هستند، اما صنعتگران افسران گرانقدر مبارزه با استکبار جهانی هستند و بحث تحریم ها نیز مقطعی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار