برگزاری جلسه كمیته تحول اداری در آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی

خبرگزاری پانا:جلسه كمیته تحول اداری اداره كل آموزش فنی و حرفه ای استان با رویکرد مبتنی بر نقشه راه اصلاح نظام اداری با حضور رئیس گروه ارزیابی و تحول اداری استانداری آذربایجان غربی و اعضای كمیته برگزار گردید.

کد مطلب: ۲۹۰۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محسن مددی معاون آموزش ، پژوهش و برنامه ریزی اداره كل آموزش فنی و حرفه ای استان در این نشست ضمن ارائه گزارشی از شاخص های ارزیابی عملكرد سنوات گذشته این اداره كل گفت: نظام اداری در ایران با توجه به نقش گسترده ای كه در انجام امور اداری دارد ، یكی از زیرساختهای مهم توسعه بشمار می آید كه بی توجهی به آن آسیب های جبران ناپذیری در مسیر تحقق آرمانها و برنامه ها و رضایت مردم می باشد.
مددی افزود: در سالهای گذشته نیز دولتها همواره در

سطوح مختلف و به شیوه های گوناگون به دنبال اصلاح نظام اداری بوده اند ، ولی به دلایلی از جمله شناخت كامل ابعاد موضوع ، عدم تعریف دقیق و رویكرد های ناظر بر مدل سازمانی ، عدم تدوین راهبردها و راهكارهای مربوطه و یا گرفتار شدن در امور روزمره، سازمانها موفقیت چندانی در اصلاح ساختارهای اداری نداشته اند.


در ادامه این نشست كاظم جوان دوست رئیس گروه ارزیابی و تحول اداری استانداری آذربایجان غربی نیز در سخنانی با اشاره به نقشه راه اصلاح نظام اداری افزود: نقشه راه اصلاح نظام اداری مبتنی بر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و دارای هشت برنامه؛ «مهندسی نقش و ساختار دولت»، «توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری»، « خدمات عمومی در فضای رقابتی»،« مدیریت سرمایه انسانی»، « فناوری های مدیریتی»،«توسعه فرهنگ سازمانی»، «صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری» و «نظارت و ارزیابی» است.


وی اظهار امید كرد: دستگاههای اجرایی بر اساس برنامه ها و شاخص های ارزیابی عملكرد موارد 8 گانه را در دستگاههای اجرایی نمایند.
در ابتدای این جلسه دبیركمیته تحول اداری اداره كل آموزش فنی و حرفه ای استان گزارش عملكرد 8 ماهه را ارائه و شاخصهای عمومی ارزیابی عملكرد شش ماه سالجاری نیز توسط كارشناس اداره كل تشریح گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار