فرماندار همدان تاکید کرد:

کنترل میزان برداشت آب چاههای مجاز با نصب کنتورهای هوشمند

خبرگزاری پانا: فرماندار همدان گفت: یکی از اقدامات دولت برای مقابله با بحران کم آبی، کنترل میزان برداشت آب چاههای مجاز با نصب کنتورهای هوشمند است.

کد مطلب: ۲۸۲۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، "علی تعالی" در جمع خبرنگاران بیان کرد: برداشت های بی رویه از چاههای غیر مجاز و مجاز موجب کاهش منابع زیرزمینی شده است که در این راستا دولت بر انسداد چاههای غیر مجاز تاکید بسیار دارد.

وی افزود: یکی از اقدامات دولت برای مقابله با بحران کم آبی، کنترل میزان برداشت آب چاههای مجاز با نصب کنتورهای هوشمند است.

وی اضافه کرد: شهرستان همدان 237 حلقه چاه غیرمجاز دارد که با برنامه ریزی انجام شده اقدام به انسداد چاههای غیر مجاز شد و تاکنون 25 حلقه چاه در شهرستان مسدود شده است.

وی تعداد چاههای مجاز شهرستان را 2714 حلقه اعلام کرد و گفت: در چاههای مجاز نیز با برداشت بیش از حد آب مواجهیم که با نصب کنتورهای هوشمند این وضعیت باید ساماندهی شود.

فرماندار همدان افزود: یکی دیگر از رویکردها برای مقابله با کم آبی استفاده از آبیاری تحت فشار و بارانی است که برای این امر دولت 85 درصد از هزینه های این طرح را تقبل می کند.

وی یادآور شد: در حال حاضر 14 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان همدان زیر پوشش آبیاری تحت فشار هستند و کشاورزان برای استفاده از آبیاری تحت فشار ترغیب و تشویق شدند و اکنون تعداد متقاضیان بیشتر شده است.

تعالی اصلاح الگوی کشت را راهکار دیگری برای مقابله با بحران کم آبی دانست و افزود: جهاد کشاورزی باید در این راستا کشاورزان را تشویق و برنامه ریزی کند.

وی با بیان اینکه به دلیل بحران کم آبی و استفاده بیش از حد کشاورزان از چاهها 9 روستا در مقطع زمانی کوتاه به وسیله تانکر آبرسانی می شدند گفت: این تعداد روستا اکنون به حداقل رسیده است.

فرماندار همدان با اشاره به برگزاری همایش سرمایه گذاری که اواخر هفته جاری در همدان برگزار می شود گفت: همدان در زمینه گردشگری، صنایع تبدیلی، کشاورزی و معدن نیازمند جذب سرمایه گذار بخش خصوصی است.

تعالی با بیان اینکه همدان استان کشاورزی است و در زمینه تولید سیب زمینی رتبه های خوبی را کسب کرده است افزود: همدان با این تولیدات نیازمند ایجاد صنایع تبدیلی است چرا که اکنون 70 درصد محصولات به صورت خام صادر می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار