استاندار اردبیل:

نرخ بیسوادی در استان اردبیل از متوسط کشور پایین‌تر است

خبرگزاری پانا: استاندار اردبیل گفت: نرخ بیسوادی در اردبیل از متوسط کشور پایین‌تر است به طوری که یک ظرفیت سوادآموزی مناسب را در سطح استان شاهد هستیم.

کد مطلب: ۲۱۰۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مجید خدابخش در اولین جشنواره تجلیل از دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات مشارکت‌کننده برتر در امر سوادآموزی استان که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور برگزار شد، گفت: حرکت منسجمی که در این راستا شروع شده در حقیقت دعوت به یک امر خیر و خداپسندانه است.

وی اهمیت دادن به موضوع تعلیم و تربیت را از اولویت برنامه استانی عنوان کرد و افزود: رفع بیسوادی در استان اردبیل از ضروریات است چرا که علم و آگاهی برای انسان عزت و فضیلت می‌آورد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه استان اردبیل در سطح درآمد کشور از نرخ پایین‌تری برخوردار است، تصریح کرد: براساس آمارهای ارائه شده اردبیل در امر سوادآموزی نیز از متوسط کشوری پایین‌ترین سطح را دارد.

خدابخش سنگینی تکلیف و افزایش باسوادی در سنین پایین را خاطر نشان کرد و ادامه داد: ارتقا سواد دانش‌آموختگان و رفع فقر بیسوادی در استان عزم ملی و تلاش تمامی دستگاه‌های ذیربط را می‌طلبد به طوری که بیسوادی فقر معنوی مهم است و باید برای ریشه‌کنی آن گام‌های مؤثرتری برداریم.

در ادامه معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور نیز با اشاره به آیات قرآنی در مورد عمل صالح، یکی از مصادیق عمل صالح را فعالیت حوزه تعلیم و تربیت عنوان کرد.

علی باقرزاده اضافه کرد: پیشرفت استان اردبیل در زمینه افزایش سوادآموزی قابل توجه است به طوری که شاخص سواد استان اردبیل از 30 به 90 درصد افزایش یافته در حالی که میانگین کشوری از 50 به 90 درصد افزایش یافته است.

وی ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را بیسوادی و عدم بهره‌مندی از آموزش و پرورش استاندارد دانست و بیان کرد: بیسواد آسیب‌دیده ، آسیب‌زا و آسیب‌رسان است و باید تمامی دستگاه‌ها در آماده‌سازی این قشر محروم برای موفقیت در عرصه اجتماعی گام بردارند.

در این مراسم از سه دستگاه برتر استانی، هشت دستگاه اجرایی و شورای سیاست‌گذاری نماز جمعه اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد براساس شاخص‌های هشت‌گانه ارزیابی با اهدای لوح تقدیر و تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار