مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

استان اردبیل به 721 شهید دانش‌آموز می‌بالد

خبرگزاری پانا : مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 721 شهید دانش‌آموز در استان اردبیل مایه فخر و مباهات است و اغلب این دانش‌آموزان از سنگر مدرسه راهی جبهه‌های جنگ شدند.

کد مطلب: ۱۴۶۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا . احمد محمودزاده در آیین صبحگاه بسیح دانش‌آموزی در سالن شهید دیرین اردبیل اظهار داشت: در روز 13 آبان سه رویداد عظیم در کشور اتفاق افتاد که هر سه آنها در تثبیت پایه‌های انقلاب اسلامی بسیار موثر و مفید بودند.

وی عنوان کرد‌: در سال 43 تبعید امام توسط رژیم شاهنشاهی به دنبال افشا‌گری‌های امام از جنایت‌های رژیم شاهنشاهی اتفاق افتاد و در سال 57 نیز عده‌‌ای از دانش‌آموزان تهران در اعتراض به رویکرد ظالمانه رژیم شاهنشاهی دست به تظاهرات زدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: نقطه عطف و تاریخی 13 آبان مربوط به تسخیر لانه جاسوسی در سال 58 توسط دانشجویان پیرو خط امام بود که اتفاق افتاد که قطعاً این امر آغازی بود بر پایان سلطه‌گری‌ها و شیطنت‌های آمریکای جنایت‌کار که احساس می‌کرد ایران اسلامی بهترین و امن‌ترین نقطه برای انجام برنامه‌های شیطانی و نفوذ حقیقی است.

محمود‌زاده ادامه داد: دانش‌آموزان ما امروز در درک و شناخت این رویدادها و انتقال آن باید نقش پیشتازی و مرجعیت خود را حفظ کنند چرا که در تاریخ انقلاب اسلامی دانش‌آموزان فداکار ما توانستند جایگاه و منزلت قابل اعتماد و اتکای این نظام ولایی و ارزشی را بالا ببرند.

وی با اشاره به ایثارگری دانش‌آموزان در جنگ هشت ساله و تقدیم بیش از 3 هزار و 400 شهید در سطح ملی اشاره تصریح کرد: 721 شهید دانش‌آموز در استان اردبیل مایه فخر و مباهات ماست که اغلب این دانش‌آموزان همچون مرحمت بالازاده از سنگر مدرسه راهی جبهه‌های جنگ شدند.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان یادآور شد: در کنار آن ما بیش از هزار جانباز فرهنگی و 68 شهید معلم در استان اردبیل داریم که این شهدای والامقام درس مجاهدت و ایثارگری واقعی را به آموختند و نشان دادند که باید در مسیر حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی از جان و دل مایه گذاشت.

محمود‌زاده در ادامه سخنان خود با طرح سئوالی از دانش‌آموزان خواست تا به سه رخداد روز 13 آبان اشاره کنند تا به قید قرعه از بین شرکت‌کنندگان در مسابقه جوایزی به منتخبان ارائه شود.

وی با گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی و شعار انتخاب شده با عنوان «دانش‌آموز بسیجی، حماسه‌سازان امروز، آینده‌سازان فردا» برای این هفته ابراز داشت: بیش از 50 عنوان برنامه در گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی از 7 تا 13 آبان ماه برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یاد و خاطره روز شهادت شهید فهمیده به عنوان روز نوجوان را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: در استان اردبیل نیز مرحمت بالازاده در کسوت معلمی و دانش‌آموزی درس ایثار و شهادت معنویت و از خود گذشتگی را برای ما به یادگار گذاشتند تا در تاریخ این ایثارگری‌ها و جان فشانی‌ها به یادگار بماند.

گفتنی است: در این مراسم برنامه‌های متنوع نظیر پخش کلیپ از ایثارگری‌های شهدای دانش‌آموز پخش شد و دانش‌آموزان بسیجی سرودهای انقلابی خود را با هماهنگی و همدلی بیشتر اجرا کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار