وزیر بهداشت در بیرجند عنوان کرد:

افتتاح ۲۸ طرح حوزه سلامت با اعتبار ۵۱۸ میلیارد تومان در خراسان جنوبی

تهران (پانا) - وزیر بهداشت که به خراسان جنوبی سفر کرده است، در حاشیه بازدید از بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند از افتتاح ۲۸ پروژه حوزه سلامت این استان با اعتبار ۵۱۸ میلیارد تومان و افزوده شدن ۱۰ هزار و ۴۶۰ متر مربع فضای بهداشتی و درمانی به ظرفیت این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۴۷۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح ۲۸ طرح حوزه سلامت با اعتبار ۵۱۸ میلیارد تومان در خراسان جنوبی

‌به گزارش‌ وبدا، بهرام عین اللهی با اعلام این خبر اظهار داشت: پروژه هایی که امروز در خراسان جنوبی افتتاح می شوند، شامل ۱۰ پروژه بهداشتی از جمله ۴ خانه بهداشت، یک مرکز جامع خدمات سلامت، یک پایگاه سلامت، یک آزمایشگاه بهداشت، سه واحد زیست پزشک، ۶ پایگاه اورژانس و ۱۲ پروژه درمانی از جمله دو بیمارستان در خوسف و بشرویه، دو بخش MRI در فردوس و طبس و ۸ واحد محل زیست پزشکان متخصص است.

‌وی با اشاره به توزیع جغرافیایی طرح هایی که امروز افتتاح می شود، یادآور شد: ۹ پروژه در نهبندان، ۴ پروژه در سربیشه، سه پروژه در درمیان، سه پروژه در قائن، سه پروژه در طبس، دو پروژه در سرایان و سایر پروژه ها در شهرستانهای بیرجند، بشرویه، خوسف و فردوس افتتاح شد.

‌وزیر بهداشت همچنین از تایید راه اندازی دو دانشکده علوم پزشکی در فردوس و قائن به عنوان گامی در جهت رشد علمی، توسعه علوم پزشکی و خودکفایی در تربیت نیروهای بومی این استان خبر داد.

‌عین اللهی از افتتاح ۴۳ پروژه بهداشتی با متراژ ۱۳ هزار متر مربع و ۳۴ پروژه درمانی با متراژ ۱۷ هزار متر مربع با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان و همچنین توزیع ۴۵۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی از جمله سه دستگاه ام آر آی، سه دستگاه سی تی اسکن‌، چهار دستگاه رادیولوژی دیجیتال و برخی تجهیزات پیشرفته دیگر از آغاز دولت مردمی تا کنون در خراسان جنوبی خبر داد.

‌وی تقویت امکانات دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و بیمارستانهای این استان را از برنامه های وزارت بهداشت عنوان و خاطرنشان کرد: در این دانشگاه خوشبختانه دانشجویان در رشته های تخصصی متعدد و متنوع تربیت می شوند و به زودی برای ارتقای این دانشگاه، تصمیماتی اتخاذ خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار