وزیر بهداشت:

بیمارستان‌های کشور به تجهیزات پیشرفته مجهز شده‌اند

تهران (پانا) - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت یکی از کارهای مهمی که وزارت بهداشت در دولت سیزدهم انجام داده، تجهیز بیمارستان‌های استان‌ها به دستگاه‌های پیشرفته پزشکی بوده است.

کد مطلب: ۱۴۴۷۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
بیمارستان‌های کشور به تجهیزات پیشرفته مجهز شده‌اند

بهرام عین‌اللهی امروز (جمعه، ۲۰ بهمن ماه) در حاشیه بازدید از بیمارستان ولی‌ عصر (عج) بیرجند، اظهار کرد: امروز افتخار داریم در این استان ۲ دستگاه ام‌آرآی در شهرستان‌های فردوس و طبس افتتاح می‌شود. هدف اصلی این است که مردم برای کارهای تشخیصی و درمانی در منطقه خودشان حضور داشته باشند و مجبور نباشند به شهرها و استان‌های دیگر مراجعه کنند. این از کارهایی خوبی است که در وزارت بهداشت انجام شده است.

او ادامه داد: در استان خراسان جنوبی با همت و همکاری بسیار خوبی که استاندار، نماینده مردم در مجلس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند داشتند، شاهد افتتاح پروژه‌های زیادی هستیم.

وی با بیان اینکه امروز ۲۸ پروژه سلامت استان با اعتبار حدود ۵۱۸۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: حدود ۱۰ هزار و ۴۶۰ مترمربع به فضای بهداشتی درمانی خراسان جنوبی افزوده می‌شود که از این تعداد ۱۰ پروژه بهداشتی است.

عین‌اللهی اظهار کرد: از نظر تفکیک پروژه‌ها در شهرها نیز ۹ پروژه در نهبندان، چهار مورد در سربیشه، سه پروژه در درمیان، سه پروژه در قاین، طبس سه مورد، سرایان دو پروژه، بیرجند یک پروژه و بشرویه یک پروژه افتتاح می‌شود. در قاین دانشکده علوم پزشکی با پیگیری نماینده مردم راه‌اندازی شد که یک کار بسیار مهم است و در فردوس هم ایجاد دانشکده علوم پزشکی را داشتیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: ایجاد مراکز دانشگاهی و دانشکده‌ای می‌تواند باعث رشد علمی در آن محل شود و فرزندان منطقه می‌توانند در محل زندگی خود ادامه تحصیل دهند.

وی گفت: قبل از پروژه‌های دهه فجر، ۴۳ پروژه بهداشتی در ۱۳ هزار مترمربع و ۳۴ پروژه درمانی با ۱۷ هزار مترمربع با اعتبار ۶۰۰۰ میلیارد ریال را در این دولت افتتاح کرده‌ایم. ۴۵۰۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی، سه دستگاه ام‌آرآی و سه دستگاه سی‌تی‌اسکن، چهار دستگاه رادیولوژی دیجیتال نیز در این مدت برای استان تامین و افتتاح شده است.

او ادامه داد: امروز توفیق شد تا با سفر به خراسان جنوبی و بازدید از بیمارستان‌های امام رضا (ع) و ولی‌ عصر (عج) فعالیت‌های مختلف بهداشتی، درمانی و آموزشی را از نزدیک ببینیم. در بازدید امروز، از نظر فضای درمانی و آموزشی مشخص شد که لازم است امکانات دیگری در اختیار قرار گیرد و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای ما دانشگاه مهمی است، چون علاوه بر اینکه دانشجویانی در رشته‌های مختلف تربیت می‌کند دانشجویان تخصصی نیز تربیت می‌کند، بنابراین باید تقویت شود.

عین‌اللهی افزود: در جلسه‌ای که با استاندار و مسئولان خراسان جنوبی داریم برای برنامه‌های آینده ارتقای دانشگاه تصمیم خواهیم گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار