نومعلم ناحیه ۲ مشهد:

کار گروهی سرلوحه یادگیری بهتر است

مشهد (پانا) - نومعلم ناحیه ۲ مشهد، کار گروهی را برای داشتن روابط صمیمانه و همکاری بین دانش‌آموزان، مهم دانست.

کد مطلب: ۱۴۴۴۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
کار گروهی سرلوحه یادگیری بهتر است

نجمه رضانیا، معلم پایه چهارم ابتدایی گفت: من به عنوان یک معلم، آموزش بچه‌ها به صورت گروهی را سرلوحه یادگیری بهتر می دانم. با کار گروهی در کلاس، هیچ دانش آموزی گوشه گیر نمی شود و احساس ضعف نمی کند و با پرسش از دیگر دانش آموزان به یافته های خود نیز اضافه می کند. مشارکت دانش آموزان در انجام فعالیت های هر درس، آنها را به سمت تلاش و کوشش سوق می دهد.

رضانیا افزود: دانش آموزان در کار گروهی از نظرات هم استفاده کرده و این باعث می شود دروسی را که مشکل دارند، بهتر یاد بگیرند و سعی کنند در گروه ایفای نقش مهمی داشته باشند و بهترین عضو گروه باشند. با انتخاب سرگروه، رقابت بیشتری ایجاد شده و دانش آموزانی که کم کارتر هستند، تشویق به تلاش می شوند و این همکاری، بین اعضای گروه در آینده نیز موثر است.

وی ادامه داد: کار گروهی باعث بیشتر شدن کنجکاوی و فعالیت دانش آموزان می شود و حس هیجان انگیزی است که دوستان و هم کلاسی ها می توانند با احترام به نظرات یکدیگر به بهترین جواب ها برسند و یاد می گیرند که چطور با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و این گونه روابط اجتماعی آنها تقویت می‌شود‌.

معلم ناحیه ۲ مشهد در پایان گفت: دنیای ما، دنیای ارتباطات است و چه خوب است که با پیشرفت علم و تکنولوژی روابط بین افراد کاهش پیدا نکند؛ این امر موجب می‌شود که ما موظف باشیم، فرزندان سرزمینمان را برای داشتن روابط صمیمانه تربیت کنیم و کار گروهی در این زمینه نقش مهمی ایفا می‌کند.

دانش آموز خبرنگار: حدیثه نظری نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار