معلم پژوهنده طالقانی در گفت‌وگو با پانا:

همه نهادها در ایجاد انگیزه پژوهش در دانش‌آموزان تاثیرگذارند

کرج (پانا) - معلم پژوهنده طالقانی گفت تمام نهادهای جامعه از جمله خانواده، مدرسه، معلم، رسانه‌ها و نظام آموزشی در ایجاد انگیزه برای پژوهش در دانش‌آموزان تاثیرگذارند.

کد مطلب: ۱۴۳۹۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد
همه نهادها در ایجاد انگیزه پژوهش در دانش‌آموزان تاثیرگذارند

مریم رئیسی، معلم پژوهنده مدرسه سمیه شهرستان طالقان در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «یک دبیر موفق باید دارای اطلاعات به‌روز و نوین باشد و از روش‌های فعال تدریس مثل روش تدریس معکوس و پژوهش محور در کلاس درس استفاده کند.»

وی افزود: «تمام نهادهای جامعه از جمله خانواده، مدرسه، معلم ،رسانه ها و نظام آموزشی در ایجاد انگیزه جهت پژوهش در دانش آموزان تاثیرگذار هستند. من به عنوان یک پژوهنده 10 سال سرگروه علوم تجربی و ناظر جشنواره نوجوان خوارزمی و چهار سال داور استانی جشنواره های مختلف، رتبه برتر معلم پژوهنده منطقه ای در سال 95، رتبه دو استانی در طرح غنی سازی علوم تجربی در سال 95، رتبه اول مسابقه طرح درس نویسی در سال 97 از جمله عنوان هایی است که در این 18 سال خدمت در آموزش و پرورش به دست آوردم.»

رئیسی اضافه کرد: «پژوهش و تحقیق در هر جامعه ارتباط تنگاتنگی با نظام آموزشی و فرهنگ آن جامعه دارد، زیرا حقیقت جویی و کنجکاوی در نهاد تک تک کودکان و نوجوانان وجود دارد.»

وی بیان کرد: «یک معلم می تواند با شناخت راهکارهای ترغیب دانش آموزان به مطالعه و پژوهش در جهت دادن و راهنمایی آنها، عوامل مهمی را در پیشرفت تحصیلی و علمی دانش آموزان ایجاد کند.»

این معلم پژوهنده در پایان عنوان کرد: «در دوران تدریسم همیشه سعی داشتم که خود را در محدوده زمان و مکان محصور نکنم و همواره تمام تلاشم بر این بوده که در امر تدریس مطالعه کافی داشته باشم تا با اطلاعات کامل در کلاس درس حاضر شوم چون هنر یک معلم فقط تدریس آموخته‌هایی که داشته و تکرار آنها نیست زیرا باید از روش‌های سنتی مقداری فاصله بگیرد تا بتواند همواره گام‌هایی جلوتر از دانش آموزان برداشته و در امر تدریس موفق باشد. البته ما تا رسیدن به نقطه اوج موفقیت راه درازی در پیش داریم اما همین که همواره در جهت تحول با تمام تلاش قدم برداریم بیشتر راه را طی کرده ایم.»

دانش آموز خبرنگار : آیدا داداشی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار