در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه در تهران برگزار شد

اجتماع سراسری دختران حاج قاسم سلیمانی

تهران (پانا) - دانش‌آموزان دختر مدارس منطقه ۳ تهران با حضور پرشور در سالن شهید شیرودی و سردادن شعارهای انقلابی، حمایت قاطع خود را از مردم مظلوم فلسطین و غزه اعلام کردند.

کد مطلب: ۱۴۳۶۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
اجتماع سراسری دختران حاج قاسم سلیمانی

جمعی از دانش‌آموزان دختر مدارس منطقه ۳ تهران در آستانه چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، با تجمع در سالن ورزشی شیرودی شهر تهران به یاد و نام ایشان گرد هم آمدند و بار دیگر با آرمان های این شهید گرانقدر بیعت و اعلام کردند که با این شهید والامقام رابطه ی دختر و فرزندی معنوی دارند. و همچنین با سردادن شعارهای انقلابی، کشتار انسان‌های بی‌دفاع و زنان و کودکان غزه را محکوم کرده و حمایت قاطع خود را از مسلمانان غزه اعلام کردند. این مراسم به حضور شهید گمنام که در دوران هشت سال دفاع مقدس در منطقه عملیاتی جنگی، طعم شیرین شهادت را چشیده بود مزین بود.

در حاشیه این مراسم سید رضا میرزاده، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۳ تهران، هدف از برگزاری این مراسم را افزایش هم دلی میان دختران و تقویت روحیه اسلامی و آگاهی از آموزه ها، افکار و آرمان‌های سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در بین این قشر ذکر کرد و گفت: اگر فرهنگ و باور‌های حاج قاسم سلیمانی به نسل جدید منتقل شود در آینده حاج قاسم‌های زیادی در جامعه ظهور خواهند کرد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۳ شهید حاج قاسم سلیمانی را بهترین الگو برای دانش‌آموزان خوانده و گفت: از ویژگی‌های خاص شهید سلیمانی ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری او بود؛ باید دانش‌آموزان امروز ایشان را الگوی خود قرار دهند.

وی شجاعت، شهامت و آزادگی را از دیگر خصوصیات شهید سلیمانی خوانده و افزود: شهید سلیمانی از جمله اولین کسانی بود که هنگام شروع جنگ به فرمان امام راحل لبیک گفت و به جبهه حق علیه باطل اعزام شد و همچنان بعد از هشت سال جنگ تحمیلی هم در تبعیت از ولایت جان خود را در طبق اخلاص قرار داده و در راه دفاع از آرمان‌ های انقلاب و اسلام و دفاع از نوامیس به درجه رفیع شهادت نائل آمد. میرزاده در این تجمع دانش‌آموزی به ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت: امروز با چراغ‌سبز آمریکا و غرب بزرگ‌ترین نسل‌کشی قرن در فلسطین اشغالی اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه اسرائیل غاصب می‌خواهد با کشتن زنان و دختران و انسان‌های بی‌دفاع شکست‌های پی‌درپی خود را در مقابله با رزمندگان فلسطینی جبران کند افزود: حمایت قاطع غرب به سرکردگی آمریکا نشانه‌ای از جنایت بزرگ و نسل‌کشی و کشتار انسان‌های بی‌دفاع در غزه نشانه‌ای از حقوق بی بشر در دنیای غرب است.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۳ در ادامه این مراسم با دعوت از دانش‌آموزان برای بالابردن تقوی دینی و علم و دانش خود، گفت: کسانی به مقام قرب خداوند نائل خواهند شد که در راه دین و ولایت و اسلام تلاش کرده و شهادت جزای آنهاست و سپس با برشمردن جایگاه والای شهدا در دین اسلام، ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری از مهم‌ترین خصیصه‌ های شهدای بزرگوار عنوان کرد.

میرزاده با اشاره به اینکه امروز دشمنان با انواع جنگ‌های نرم و فرهنگی به مقابله با نظام اسلامی پرداخته‌اند تصریح کرد: دشمنان و استکبار جهانی می‌داند که جنگ سخت به سبب رشادت جوانان این مرز و بوم هیچ تأثیری نداشته و در کوتاه ترین زمان به بدترین شکل شکست خواهند خورد و دشمن امروز با حیله و تزویر در صدد تضعیف ایمان و تقوای جوانان ماست.

در پایان میرزاده از دانش‌آموزان خواست با رعایت حجاب اسلامی و موازین شرعی به سفارش و وصیت شهیدان عمل کنند و همچون دیگر عرصه ها، در این حیطه هم دشمن را مأیوس کنند.

لازم به ذکر است این اجتماع با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران، علیرضا کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران،مدیران مناطق شهر تهران ،فرهنگیان و دانش‌آموزان دختر مدارس شهر تهران برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار