حیدری در گفت‌وگو با پانا:

جمهوری اسلامی ایران همواره محور حمایت از مردم غزه بوده است

اسرائیل ثابت کرد که غیر از اهرم نظامی در مقابل مقاومت چیزی ندارد

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره محور حمایت از مردم غزه بوده است، گفت مردم فلسطین به نمایندگی از جهان اسلام از قدس دفاع می‌کنند بنابراین وظیفه مسلمانان است که از مردم فلسطین حمایت کنند.

کد مطلب: ۱۴۳۴۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد
جمهوری اسلامی ایران همواره محور حمایت از مردم غزه بوده است

شهریار حیدری در گفت‌وگو با پانا در خصوص برگزاری همایش بین‌المللی تهران در خصوص فلسطین، اظهار کرد: «امروز دغدغه فلسطین باید دغدغه جهان اسلام باشد. مردم فلسطین به نمایندگی از جهان اسلام از قدس دفاع می‌کنند بنابراین وظیفه مسلمانان است که از مردم فلسطین حمایت کنند.»

وی افزود: «در شرایط فعلی که غزه مورد هجمه ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی است، باید چاره اندیشی کرد تا هر یک از کشورهای اسلامی نسبت به شرایط سیاسی خود به این موضوع کمک کنند بر همین اساس جمهوری اسلامی ایران همواره محور حمایت از مردم غزه بوده است.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: «قرار شد این کنفرانس در تهران با حضور شخصیت‌های سیاسی دیگر کشورها و مسئولان کشور برگزار شود. به نوعی این کنفرانس با محوریت غزه و حمایت از فلسطین و مردم غزه است. آنچه که وظیفه الهی و انسانی است، این است که همه متحد باشند و با هر ظرفیتی که ممکن است، به مردم غزه کمک کنند. اولین اقدام باید توقف جنگ علیه مردم غزه باشد. با پذیرفتن شرایط نیروهای مقاومت، باید این جلسات، کنفرانس‌ها و حمایت‌ها استمرار پیدا کند و به نظام‌های بین‌الملل تعمیم یابد تا مردم فلسطین به حق و حقوق 74 ساله خود که توسط اسرائیل نقض شده است، برسند.»

وی با بیان اینکه اسرائیل ثابت کرد که غیر از اهرم نظامی در مقابل مقاومت چیزی ندارد، گفت: «جهان اسلام یک ظرفیت بسیار بالایی در اختیار دارند و حاملان منابع انرژی غنی هستند؛ همچنین جهان اسلام جایگاه ویژه‌ای در نظام بین‌الملل در شورای امنیت و سازمان حقوق بشر دارد. اما برخی از کشورهای عربی به این ظرفیت‌ها توجه نمی‌‌کنند، بنابراین مردم مظلوم فلسطین در تنگنا هستند. اگر کشورهای مسلمان یکپارچه و متحد شوند حداقل در این موضوع، می‌توانند اثرات مثبت و مستقیمی در رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم داشته باشند.»

لازم به ذکر است، کنفرانس بین‌المللی تهران درباره فلسطین با برگزاری همزمان و جداگانه دو نشست تخصصی صبح امروز در هتل آزادی تهران آغاز بکار کرد.

این نشست در ادامه دیپلماسی فعال ایران در خصوص تحولات فلسطین و با محوریت بررسی آثار سیاسی و حقوقی جنگ علیه غزه و همچنین راهکارهای توقف فوری این جنایات برگزار می‌شود. همچنین در این نشست یک روزه بین‌المللی، مقامات عالی‌رتبه دولتی، شخصیت‌های برجسته سیاسی، دینی، اندیشه‌ورز و رسانه‌ای از بیش از ۵۰ کشور جهان مشارکت دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار