حیدری در گفت‌و‌گو با پانا:

جایگاه آمریکا در خاورمیانه و شرق و غرب آسیا تنزل پیدا کرده است

کشورهای منطقه متوجه شده‌اند که آمریکا قابل اعتماد نیست

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه کشورهای منطقه متوجه شده‌اند که آمریکا قابل اعتماد نیست، گفت جایگاه و پایگاه‌های آمریکا در خاورمیانه، آسیای مرکزی و شرق و غرب آسیا بسیار تنزل پیدا کرده است.

کد مطلب: ۱۴۲۸۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
جایگاه آمریکا در خاورمیانه و شرق و غرب آسیا تنزل پیدا کرده است

شهریار حیدری در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درباره بروز آمریکازدایی در منطقه، اظهار کرد:«سخنان مقام معظم رهبری به‌دلیل شناختی که از محیط جغرافیایی جهان دارند، بسیار حکیمانه و کارشناسی شده بود.»

وی افزود: «ما باید در دو بخش این موضوع را تحلیل کنیم، یک بخش مردم منطقه و بخش دیگر دولت‌های منطقه هستند. اساسا مشرو‌عیت دولت‌ها از ملت‌ها است؛ در حال حاضر از نظر ملت‌های منطقه‌، اسرائیل و آمریکا چهره‌هایی بسیار منفور هستند.»

حیدری با بیان اینکه آمریکازدایی کاملا از بطن مردم برخاسته است، گفت: «‌روسیه و چین اساسا رفتار و رویکرد آمریکا نسبت به موضوعات بین‌الملل و منطقه را قبول ندارند و به حق است. کشوری مثل جمهوری اسلامی و ملت ایران، آمریکا را از ۴۴ سال پیش با رهبری امام و مقام معظم رهبری خوب شناختند و متوجه شدند که آمریکا قابل اعتماد نیست.»

وی اضافه کرد: «بنابراین رویکرد نظام جمهوری اسلامی در آگاهی بخشی و آگاه‌سازی ملت‌های منطقه و دولت‌ها و حاکمیت‌های منطقه بی‌تاثیر نبوده است. اکنون کشورهای منطقه متوجه شدند که آمریکا قابل اعتماد نیست در همین جهت جایگاه و پایگاه‌های آمریکا در خاورمیانه، آسیای مرکزی و شرق و غرب آسیا بسیار تنزل پیدا کرده است و همچنین نگاه کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین نسبت به آمریکا تغییر یافته است. از این نظر سخنان مقام معظم رهبری بسیار حکیمانه و منطقی است.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به آتش بس موقت غزه اشاره کرد و گفت: «عملیات حماس به نوعی چهره منفور رژیم صهیونیستی را در جهان برملا کرد. بارها است مردم مظلوم فلسطین و جریان و گروه‌های مقاومت در فلسطین اعلام کردند که این رژیم آدم‌کش، منفور و اشغالگر است اما با همکاری و حمایت آمریکا سعی کردند که این چهره منفور را تا حدودی پوشش دهند.»

وی ادامه داد: «با عملیات اخیر کاملا چهره شیطانی رژیم آشکار شد و عملیات اخیر، یک عملیات کاملا نظامی و تاکتیکی که علیه رژیم صهیونیستی بود، در عوض رژیم صهیونیستی از مردم مظلوم و کودکان فلسطینی انتقام گرفت. فشارهای بین‌المللی که جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در این راستا داشت، باعث شد رژیم صهیونیستی به نوعی عقب‌نشینی کند و چند روزی آتش‌بس اعلام کند.

وی بیان کرد: «آتش‌بس دوباره تمدید شد اما شاهد بودیم که مردم فلسطین در استقبال از اسراء فلسطینی چقدر خوشحال در خیابان‌ها حاضر شدند. اسرای فلسطینی که در اختیار رژیم صهیونیستی بودند از سختی و فشارهای زندان و برخوردهای خشن رژیم صهیونیستی بحث می‌کردند درحالی که اسرایی که در اختیار حماس بودند از غیرت و مردانگی حماس صحبت می‌کردند.»

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: «امیدواریم این آتش‌بس استمرار پیدا کند و درگیری‌ها متوقف شود اما در عین حال اساس کار این است که این فشارهای بین‌المللی با هدف تحقق خواسته‌های به‌حق مردم مظلوم فلسطین باشد‌.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار