مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

تربیت سیاسی، زمینه‌ساز مشارکت دانش‌آموزان درعرصه‌های مختلف است

بیرجند (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، تربیت سیاسی را مقدمه‌ای برای مشارکت فعال دانش‌آموزان در عرصه های مختلف سیاسی به ویژه انتخابات دانست.

کد مطلب: ۱۴۳۳۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد
تربیت سیاسی، زمینه‌ساز مشارکت دانش‌آموزان درعرصه‌های مختلف است

سید علیرضا موسوی نژاد در گردهمایی مدیران مدارس سمپاد استان با بیان این مطلب که کمال انسان در نظام تعلیم و تربیت اسلامی رسیدن به قرب الهی و حیات طیبه است و این هدف غایی از طریق اهدافی همچون اعتقادی، اخلاقی، علمی و آموزشی، فرهنگی و هنری، اجتماعی، زیستی، سیاسی و اقتصادی محقق می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، تربیت سیاسی را یکی از اهداف کلی نظام آموزش و پرورش در قاموس سند تحول بنیادین دانست و اظهار کرد: دنیای امروز، به واسطه شبهه افکنی های اصحاب فتنه و سپاهیان شیطان، دنیایی است که انسان در بند دام های بسیار گرفتارساخته و تکنولوژی آفریده دست او که بنا بود انسان را به پیشرفت برساند، او را به«شیء شدگی»، «هبوط»و«اخلاد در زمین» رسانده است.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، اضافه کرد: رها شدن انسان از دام های تودرتوی روزگار، شناخت عظمت درونی خویش، دریافت جایگاه خود در هستی به عنوان خلیفةالله، رهسپار شدن به سمت مبدأ و منتهای خود از درون مایه های تربیت دینی به شمار می روند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که تکیه گاه دعوت اسلامی، تربیت است، با اشاره به فرارسیدن زمان برگزاری نوبت اول آزمون های مدارس، تصریح کرد: مطالعه برای امتحان نیاز به برنامه‌ریزی درسی متفاوتی دارد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، مهمترین هدف و رسالت مدارس سمپاد را گسترش و تقویت فعالیت های پژوهشی و حرکت به سوی تولید علوم و محصولات دانش بنیان دانست و یاد آور شد: می بایست تمام سازوکارهای لازم برای آموزش روش های صحیح پژوهش و تحقیق به دانش آموزان اتخاذ شود تا شاهد رشد و بالندگی علمی دانش آموزان مدارس سمپاد در بهارستان علم و ادب باشیم.

به گفته موسوی نژاد دانش آموزان مدارس استعداد های درخشان باید در حوزه های مختلف مرجع باشند.

شایان ذکر است هم اکنون ۲۱ مدرسه استعدادهای درخشان دوره های اول و دوم متوسطه، با ۲ هزار و ۴۵۰ دانش آموز دختر و پسر در سطح استان فعالیت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار