معاون آموزش متوسطه شهر تهران:

مدیران مدارس‌ راهبر و تسهیل‌گر فرایند آموزش هستند

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه شهر تهران در جلسه عمومی مدیران مدارس متوسطه دوم نظری منطقه ۱۸ تهران عنوان کرد مدیران مدارس‌ راهبر و تسهیل‌گر فرایند آموزش هستند.

کد مطلب: ۱۴۳۱۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیران مدارس‌ راهبر و تسهیل‌گر فرایند آموزش هستند

جلسه عمومی مدیران مدارس متوسطه دوم نظری منطقه ۱۸، با حضور امیر علیجانی، معاون آموزش متوسطه شهر تهران، منصور هدایتی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۸ و حمیدرضا کلاهی، رئیس اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی شهر تهران در دبیرستان فرزانگان برگزار شد.

امیر علیجانی گفت: رویکرد و نگاه برنامه درسی به مدیر مدرسه بسیار مهم و نیازمند توجه است. مدیر مدرسه در درجه اول یک معلم است و نباید این موضوع مورد غفلت واقع شود و مدیران مدارس راهبر و تسهیل‌گر جریان آموزش و واجد صلاحیت‌های حرفه ای هستند.

علیجانی ادامه داد: مدیر مدرسه، مسئولیت تامین و بسط محیط‌های یادگیری را دارد و مدیران باید از همه ظرفیت‌های ممکن برای آموزش دانش آموزان استفاده کنند؛ از مدیران می خواهم مدیریت سنتی، محدود و بسته مدرسه را رها کرده و فضا را باز کنند تا دانش آموزان بتوانند از موقعیت‌های جدید یادگیری در فضا و محیطی باز، پرنشاط و خلاق استفاده کنند.

معاون آموزش متوسطه شهر تهران اظهار کرد: زمانی مدرسه به سازمان یاد گیرنده تبدیل می شود که مدیر، خود و همکارانش را به ارتقای صلاحیت‌های حرفه ای تشویق و ترغیب کند و این امر مختص مدیر و معلم نیست و همه کارکنان باید اینگونه باشند و در واقع فعالیت‌های گروهی و تیمی باید در مدارس رواج پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار