در مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس صندوق ضمانت صادرات مطرح شد:

تخصیص ۲۳ میلیارد دلار برای توسعه اهداف صادراتی از سوی صندوق ضمانت صادرات

تهران (پانا)- مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات گفت در ۵۰ سال گذشته  ۲۳ میلیارد دلار برای توسعه اهداف صادراتی از سوی صندوق ضمانت صادرات پرداخت شده است.

کد مطلب: ۱۴۳۱۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص ۲۳ میلیارد دلار برای توسعه اهداف صادراتی از سوی صندوق ضمانت صادرات

امیر برهانی، مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات در مراسم پنجاهمین سالگرد صندوق ضمانت صادرات عنوان کرد:در ۵۰ سال گذشته ۲۳ میلیارد دلار اعتبار برای ضمانت صادرات از سوی این صندوق تخصیص یافته است.
وی افزود: تمام بانک‌ها و شرکت‌های دولتی به عملکرد بهتر این صندوق کمک کرده‌اند و مسیرهای جدید صادراتی با انعقاد تفاهم‌نامه‌های صادراتی گشوده شده است.
برهانی عنوان کرد: تسهیلگری تجاری برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شده است و به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که وقت صادرات خدمات فنی و مهندسی فراهم شده است.
برهانی اظهار کرد: تلاش می‌شود تا پایان فعالیت دولت سرمایه ثبتی صندوق به بیش از یک میلیارد دلار افزایش یابد.این سرمایه در حال حاضر ۲۴۷ میلیون دلار است.
در ادامه مراسم سیدمظفر عبدالله، مدیر عامل یک شرکت تولیدی به نمایندگی از کلیه تولیدکنندگانی که برای صادرات ازخدمات صندوق ضمانت صادرات بهره‌مند شده‌اند، در مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس صندوق ضمانت صادرات ایران اظهار کرد: برای حضور در بازار جهانی باید قوانین و مقررات جهانی را رعایت کرد.مدیران ارشد کشور غالبا نخبه سیاسی هستند نه صنعتی و توسعه اقتصادی محور کار آنها نیست در حالی که کشور را توسعه اقتصادی نجات می‌دهد.
وی با تاکید بر اینکه نخبگان صنعتی در کشور حمایت شوند تا آینده بهتر اقتصادی برای کشور ایجاد شود، ادامه داد: حضور سرمایه‌گذاری خارجی و تقویت صادرات زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور می‌شود.صاحبان صنعت با وجود همه محدودیت‌ها در تلاش برای افزایش صادرات و حضور در بازارهای صادراتی هستند.
عبدالله از تلاش‌های صندوق ضمانت صادرات در افزایش صادرات کشور قدردانی کرد و افزود: حمایت این صندوق از صادرکنندگان نقش مهمی در توسعه صادراتی کشور داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار