وزیر صمت در همایش پنجاهمین سالگرد تاسیس صندوق ضمانت صادرات:

با تعریف انواع جدید روش‌های مالی به صندوق ضمانت صادرات کمک شود

تهران (پانا)- وزیر صمت اظهار کرد با توجه به محدودیت‌های تحریم باید با تعریف انواع جدید روش‌های مالی به صندوق ضمانت صادرات کمک کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۱۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
با تعریف انواع جدید روش‌های مالی به صندوق ضمانت صادرات کمک شود

عباس علی‌آبادی در همایش پنجاهمین سالگرد تاسیس صندوق ضمانت صادرات خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی ضامن امنیت اقتصادی هستند.بازار باید جذاب باشد تا تولید و کمیت تامین نیز روند مطلوب داشته باشد.امر نظارت و رقابت کنترل‌کننده بازار است.
وی افزود: بازار نیروهائی درونی دارد و تا آنجا که ممکن است باید در شرایط رقابت کامل به تعادل بازار کمک کرد.
وزیر صمت اظهار کرد: تولید صادرات محور قابل رقابت در بازار جهانی از نظر کمیت و کیفیت که مبتنی بر دانش و فناوری است قادر خواهد بود در بازار جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: سرمایه صندوق ضمانت صادرات برای حمایت از صادرکنندگان ناکافی است.
وی گفت: شهرک‌های صنعتی شرکت‌های کوچک را در پروژه‌های بزرگ مشارکت می‌دهد.
علی‌آبادی عنوان کرد: باید از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی خود به خوبی بهره برد و در حل مشکلات تولید و صادرات از آنها استفاده کرد.
وی گفت: صندوق ضمانت صادرات تامین‌کننده امنیت صادرات است و با توجه به محدودیت‌های تحریم باید با تعریف انواع جدید روش‌های مالی به صندوق ضمانت صادرات کمک کرد.

علی‌آبادی با تاکید بر اینکه سرمایه صندوق ضمانت صادرات اندک بود و قابلیت پشتیبانی به میزان لازم را نداشت، تصریح‌کرد: اکنون نیز صندوق رقم بزرگی در اختیار ندارد و باید برای افزایش سهم بازار ایران در کشورهای هدف این رقم را به بیش از ۲ میلیارد دلار افزایش داد که بیش از ۱۰ برابر سرمایه فعلی است و می تواند امیدبخش باشد.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: از دیگر نکات مهم در توسعه صادرات اتصال شرکت‌های بزرگ و کوچک به یکدیگر است که اکنون با برگزاری رویدادهای ماهانه، شرکت‌های صنعتی کوچک را به صورت موضوع به شرکت‌های بزرگ پیوند می‌دهد و به‌زودی نیز رقم قابل توجه‌ای قرارداد برای حل مسائل روز کشور امضا خواهد شد.

وی افزود: در دهه‌های گذشته، سرانجام فعالیت‌های سرمایه‌های انسانی در دانشگاه‌های کشور با توانمندی های بسیار خلق محصول برای ایران نبود، اما با پیگیری‌های دولت سیزدهم همکاری‌هایی انجام شده تا سود سرمایه‌های انسانی به نفع کشور باشد که با پیوستن این افراد به شرکت‌های بزرگ ممکن می‌شود.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار