مسئول رویداد دیده‌بان قانونی اساسی در گفت‌وگو با پانا؛

گسترش عدالت آموزشی با طرح دیده‌بان قانون اساسی

تهران (پانا) - مسئول رویداد دیده‌بان قانونی اساسی برای اعضای مجلس دانش‌آموزی کشور در رابطه با اهداف این طرح گفت هدف اصلی، نگاشتن طرحی توسط دانش‌آموزان است که ضامن گسترش عدالت و رفع محرومیت‌های آموزشی باشد.

کد مطلب: ۱۴۲۹۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
گسترش عدالت آموزشی با طرح دیده‌بان قانون اساسی

علی اشتری رکن‌آبادی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه یک واژه‌ به نام حکمرانی مدرسه‌ای یا حکمرانی دانشگاهی وجود دارد، اظهار کرد: « در این ‌‌اصطلاح دانش‌آموز و دانشجو در محیطی به نام مدرسه و دانشگاه می‌تواند سطحی از حکمرانی و نحوه تعامل مردم با حاکمیت را تمرین کنند و همچنین تعدادی از نقش‌‌های حاکمیتی را تمرین کنند و آن‌ها را بپذیرند. »

وی افزود: « مجلس دانش‌آموزی نیز یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای تمرین نقش‌پذیری دانش‌آموزان در قامت نمایندگان قشری بزرگ از جامعه است. دانش‌آموزان در این نهاد می‌توانند نقش نظارت و تقنین را مشق کنند و در طرح دیده‌بان قانون اساسی فرصتی به آن‌ها داده می‌شود که به صورت جدی طرحی قانونی را در زمینه مربوط به خودشان، یعنی تامین عدالت آموزشی به رشته تحریر درآورند. »

مسئول رویداد دیده‌بان قانونی اساسی در رابطه با هدف اجرای این طرح‌ گفت: « هدف اصلی این است که ایده‌های دانش‌آموزان و نگاه آن‌ها به موانعی که برای تحقق عدالت آموزشی وجود دارد، بررسی شود و نهایت نیز بتوانیم طرحی داشته باشیم که از طرف خود دانش‌آموزان نگاشته می‌شود و همانند یک قانون واقعی، ضامن گسترش عدالت و رفع محرومیت آموزشی در کشور باشد. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار