باشگاه دانش‌آموزان خیر شهر تهران تشکیل خواهد شد

تهران (پانا) - طرح تشکیل باشگاه دانش‌آموزان خیر شهر تهران با حضور مدیران ارشد جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور و مدیران و معاونین اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران، آغاز شد.

کد مطلب: ۱۴۲۷۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد
باشگاه دانش‌آموزان خیر شهر تهران تشکیل خواهد شد

به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهر تهران در این مراسم، ناصر قفلی با بیان این موضوع که طرح باشگاه دانش‌آموزان خیر به نتایج ارزشمندی خواهد رسید، گفت: شکل‌گیری این باشگاه نوعی سازماندهی ظرفیت‌های مدرسه‌سازی است و این طرح به نتایج ارزشمندی خواهد رسید.

وی با تشکر از مجمع تهران و اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران که برنامه‌ریزی این طرح را بر عهده دارند، تاکید کرد: بدون تردید این طرح با جذب و شناسایی دانش‌آموزان خیر شتاب خواهد گرفت.

در ادامه علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به این موضوع که تشکیل باشگاه دانش‌آموزان خیر در شهر تهران یک کار ماندگار و بنیادی است و در آینده به اجرای این طرح افتخار خواهیم کرد، اظهار کرد: این طرح حلقه مفقوده روند جذب خیرین دانست. از طریق این طرح می‌توان مسیر پرورش انسان‌های فرهیخته و نیکوکار را از دوران تحصیل و در مدارس دنبال کرد.

وی افزود: تشکیل باشگاه دانش‌آموزان خیر یک کار بنیادی و ماندگار است و همه باید دست در دست هم دهیم و فرهنگ کار خیر را به نسل‌های بعد منتقل کنیم. تحقق این مهم از طریق همین باشگاه دانش‌آموزان خیر، عملی خواهد شد.

مدیر‌کل آموزش و پرورش شهر تهران در پایان پیشنهاد کرد تا همزمان با آغاز این طرح در شهر تهران، دانش‌آموزان استان‌های مختلف نیز هر یک ساخت و بازسازی یک فضای آموزشی را در نوار غزه بر عهده بگیرندو شهر تهران پیشگام این موضوع خواهد بود.

نعمت بنی آدم، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهر تهران نیز در ادامه با بیان این که مناطق آموزش و پرورش پایتخت در اجرایی شدن طرح باشگاه خیرین دانش آموز، نقش کلیدی دارند، افزود: تعامل اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران و مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهر تهران موجب شکل‌گیری این طرح شده است و در اجرای آن و دستیابی به اهداف، نقش کلیدی بر عهده مناطق 19 گانه شهر تهران است.

در ادامه محمدرضا قربانی، مدیر‌عامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران با تاکید بر اینکه شناسایی و تربیت دانش‌آموزان نیکوکار هدف اصلی طرح باشگاه دانش آموزان خیر است، عنوان کرد: برای تمهید مقدمات این طرح طی 5 ماه اخیر حداقل 10 جلسه کارشناسی با گروه‌های مختلف برگزار شده است و امروز شاهد به صدا درآمدن زنگ آغاز اجرای آن هستیم. باشگاه دانش‌‌آموزان خیر در شهر تهران در پاسخ به این سوال شکل گرفته است که "چگونه می توان از ظرفیت بی‌بدیل دانش‌آموزان برای شکوفایی فرهنگ مدرسه‌سازی در کشور بهره برد.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز تهران اضافه کرد: براساس این طرح در یک فرایند برنامه‌ریزی شده دانش‌آموزان داوطلب و نیکوکار شهر تهران شناسایی شده و تحت آموزش قرار می‌گیرند و در کنگره نهایی که سال آینده برگزار خواهد شد، به دانش آموزان برگزیده کارت‌های طلایی و نقره‌ای عضویت اهداء می‌شود و در ادامه نیز سفیران دانش‌آموز در حوزه خیرین را تعیین و معرفی خواهند شد.

در پایان این مراسم، اکبر ابراهیمی، نماینده وزیر آموزش و پرورش در جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با اشاره به اینکه تجلیل از نخبگان دانش‌آموز بسیار مهم است، بیان کرد: از این طریق می‌توان نسل آینده را با فرهنگ امر خیر بیش از پیش آشنا کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار