رئیس کل دادگستری خراسان شمالی تاکید کرد:

‌ضرورت استفاده بهتر و بیشتر از ظرفیت جامعه وکلا در حوزه صلح و سازش

وکلایی که در مسیر اصلاح ذات البین بهترین عملکرد را داشته باشند مورد تشویق قرار می‌گیرند

بجنورد (پانا) - رئیس کل دادگستری استان با تأکید مضاعف بر ضرورت فرهنگ‌سازی در بین جوامع هدف در راستای ترویج فرهنگ مصالحه در مناسبات فردی و اجتماعی خاطرنشان کرد‌ برای ایجاد مشوق‌های انگیزشی در تلاش هستیم طی مناسبت‌های مختلف در آینده از وکلایی که در مسیر مذاکرات اصلاحی و رفع خصومت‌ها و اختلافات بیشتر تلاش می‌کنند و بهترین عملکرد را دارند قدردانی کنیم و این عزیزان را به‌عنوان الگوهای تلاشگر در عرصه‌های صلح و سازش به جامعه معرفی کنیم.

کد مطلب: ۱۴۲۶۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
‌ضرورت استفاده بهتر و بیشتر از ظرفیت جامعه وکلا در حوزه صلح و سازش

حجت الإسلام و المسلمین رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری استان صبح امروز بطور سرزده و از پیش اعلام نشده از بخش های مختلف دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان بازدید کرد و ضمن گفتگوی چهره به چهره با قضات و کارکنان این مجموعه،مهمترین مشکلات مبتلابه را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد.

مقام عالی قضایی استان، تقویت روند نظارت مستمر بر عملکرد مجتمع های قضایی، رعایت نظم و انضباط اداری، اجرای به موقع دستورهای قضایی و تسریع در انجام امور و حفظ کرامت مراجعین را از جمله اصول مهم و مؤکد در سند تحول قضایی برشمرد و از مدیران، قضات و کارکنان اداری خواست قانون مداری، حسن خلق در رفتار و خدمت صادقانه و خالصانه را محور اقدام و عمل و نیز پیگیری مطالبات بحق شهروندان را طی تمامی مراحل دادرسی تا حصول نتیجه مطلوب در کانون توجه و اولویت عملکرد خود قرار دهند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در این بازدید محل کار را بعنوان خانه دوم کارکنان توصیف و اظهار کرد: شایسته است مدیران قضایی و کلیه کارکنان در سلسله مراتب اداری نسبت به نظافت و پاکیزگی محیط کار حساسیت بیشتری داشته و بر عملکرد نیروهای خدماتی در این خصوص نظارت پیوسته و جدی تری اعمال نمایند.

وی روند دادرسی در شعب را نیز مورد بررسی قرار داد و ضمن ملاحظه تعدادی از پرونده های قضایی تشکیل شده از جمله پرونده های زندانی دار و سوابق مکاتبات و استعلامات صورت گرفته، نکات و بایسته های لازم را حسب مورد به قضات رسیدگی کننده و کارکنان اداری متذکر شد.

براتی زاده در جریان دیدار با اعضاء و کارکنان شعب صلحی شوراهای حل اختلاف مستقر در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان ضمن ارزیابی کمی و کیفی عملکرد این شعب و کسب اطلاع از حصول مصالحه قریب به 60 درصد پرونده های ارجاعی طی ماه گذشته از تلاش های انجام شده در این خصوص قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه در پرخی از پرونده های کیفری مطروحه در شعب صلحی دادسراها هر دو طرف و یا یکی از طرفین دعوا دارای وکیل هستند؛ اظهار کرد: وکلای عزیز همانگونه که در پرونده های حقوقی و کیفری در راستای احقاق حقوق موکل خود با تلاش فراوان اقدام و عمل می کنند می توانند در حوزه صلح و سازش و اصلاح ذات البین نیز نقشی سازنده و راهگشا ایفا کنند که در این صورت و از طریق این سازوکار مسالمت آمیز و البته مورد انتظار، می توان بدون تحمیل هزینه های گزاف بعدی و قبل از امتداد و پایان فرایند دادسی و تجربه طولانی روند رسیدگی های قضایی به نوعی از سازش دست یافت که آثار آن بسیار ماندگارتر از صدور و اجرای احکام قطعی لازم الإجراست.

مقام عالی قضایی استان با بیان اینکه در حال حاضر میزان مصالحه در پرونده های دارای قابلیت سازش در استان خراسان شمالی معادل 43 درصد و بالاتر از استانداردهای کشوری است ابراز امیدواری کرد؛ با همت و تلاش تمامی اقشار مختلف جامعه از جمله وکلای عزیز این آمار بطور محسوس و قابل ملاحظه ای بهبود یابد.

وی، از دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان از جامعه وکلا خواست در راستای گسترش و نهادینه سازی فرهنگ صلح و سازش و اصلاح ذات البین در استان تلاش کنند و با همراهی و همکاری بهتر و بیشتر با شوراهای حل اختلاف و هیأت های صلح و سازش دستگاه قضایی را در این مسیر یاری نمایند.

خبرنگار: مرضیه سعیدی برجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار