عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با پانا:

قوانین بانکداری و مالیات به دانش‌آموزان آموزش داده شود

تهران (پانا )- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اهمیت آموزش عملی به دانش‌آموزان اظهار کرد قوانین ساده و کاربردی همچون بانک‌داری و مالیات اقتصادی به دانش‌آموزان در مدارس آموزش داده شود.

کد مطلب: ۱۴۲۴۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
قوانین بانکداری و مالیات به دانش‌آموزان آموزش داده شود

علی رضایی؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گف‌وگو با پانا در رابطه با تفاهم‌نامه وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت آموزش و پرورش با هدف ارتقای سواد مالی دانش‌اموزان با اشاره به فعالیت‌های مهارت‌‌آموزی در آموزش و پرورش گفت: « نمی‌توانیم به درستی پیش‌بینی کنیم که وزارت اقتصاد چه کمکی می‌تواند به مهارت‌آموزی در آموزش و پرورش داشته باشد. وزارت کار و رفاه اجتماعی سازمانی به‌ نام سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور را زیرمجموعه خود دارد. بعضی از آموزش‌های مهارتی در رشته‌های مختلف در قالب کلاس‌های آموزشی در این سازمان برگزار می‌شود. دانش‌آموزان یا گروهی از مردم در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند و مهارت مربوطه را در این کلاس‌ها می‌آموزند.»

رضایی با اشاره به طرح کاد در نظام آموزشی قدیم که مهارت فنی را در دانش‌آموزان تقویت می‌کرد اظهار کرد:« در نظام قدیم آموزشی در دهه شست و اوایل دهه هفتاد طرح آموزش مهارت فنی‌وحرفه‌ای و آشنایی با صنایع تحت عنوان طرح کاد برای دانش‌آموزان داشتیم. افراد مهارت‌های فنی را به صورت عملی در کارگاه‌های صنعتی و خارج از مدارس می‌آموختند. »

حرکت رو به جلو باشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: «می‌توان برای آموزش اقتصاد نیز چنین چیزی را در نظر گرفت. یعنی در کارگاه‌های اقتصادی به صورت عملی مهارت‌های اقتصادی و کارآفرینی را در دانش‌آموزان افزایش دهیم.»

وی گفت :«وزارت اقتصاد در گام بعد تمام توان خود را در قالب یک تفاهم‌نامه و قرارداد در جهت افزایش مهارت در دانش‌آموزان به کار می‌گیرد. نهاد آموزش و پرورش نیز می‌تواند خود برای ارتقا مهارت دانش‌آموزان اقداماتی انجام‌ دهد. برای مثال برگزاری کلاس‌ها و فعالیت‌های آموزشی در زمینه‌های اقتصادی که مهارت را در افراد افزایش می‌دهد. البته باید توجه داشت این آموزش‌ها در عمل باعث حرکت رو به جلو در زمینه اقتصاد باشد.»

وی در ادامه به بررسی برخی شاخه‌های ممکن در جهت آموزش اقتصادی به دانش‌آموزان پرداخت و اظهار کرد: «بانک‌ها زیرمجموعه‌ وزارت اقتصاد و دارایی هستند. یکی از موضوعاتی که می‌توان در قالب این تفاهم‌نامه بررسی کرد، قانون بانکداری است. می‌توان قانون بانکداری و قوانین مالیاتی را به دانش‌آموزان آموزش دهند تا افراد به عنوان یک شخصیت کامل پس از کسب دیپلم به دنبال آشنایی با قوانین ساده همچون بانکداری و مالیات نروند. باید دید که وزارت اقتصاد چه کارها و کمک‌هایی به وزارت آموزش و پرورش در تربیت دانش‌آموزان انجام می‌دهد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار