در مراسم افتتاحیه نمایشگاه یاریگران زندگی؛

حسینی: باید چشمان نوجوانان را نسبت به اعتیاد باز کرد

تهران (پانا) - معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید چشمان نوجوانان را نسبت به اعتیاد باز کرد، گفت امروز دشمن به دنبال آسیب به کشور از طریق گمراه کردن نوجوانان و جوانان است تا آنها را از وظایف خود در قبال جامعه و کشور بازدارد.

کد مطلب: ۱۴۲۳۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: باید چشمان نوجوانان را نسبت به اعتیاد باز کرد

سیدمحمد حسینی در مراسم افتتاح نمایشگاه عمومی یاریگران زندگی با بیان اینکه پیشگیری بسیار مهم است و باید در این زمینه سرمایه گذاری شود، اظهار کرد: نوجوانان و جوانان در سنی هستند که تغییراتی در زندگی‌ آنها حاصل می‌شود که بیشتر در معرض آسیب هستند و به هر حال سرد و گرم زندگی را نچشیده‌اند و افرادی با شگرد های گوناگون آنها را در دام می‌اندازند که از این جهت باید مراقبت شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری افزود: اگر فرزندانی تربیت نکنیم که اعتماد به نفس نداشته باشند و نتوانند موثر باشند، تحت تاثیر تبلیغات روش‌ها قرار می‌گیرند و بعد به آن سمت و سو حرکت می‌کنند، بنابراین در وهله اول خانواده و سپس مدرسه و رسانه نقش بی‌بدیلی در این زمینه دارند.

وی آسیب‌پذیری نوجوان و جوانان را نقطه حمله دشمن و اعتیاد دانست و گفت: ۲۰ سال آمریکایی‌ها کشور افغانستان را تحت اشغال و سیطره خود داشت اما آیا تولید مواد مخدر و صادرات آن کاهش پیدا کرد؟ فکر می‌کنیم بخشی از ترویج اعتیاد در ایران حساب شده و با اهداف سیاسی است و فقط مسائل اقتصادی نیست و می‌خواهند جوانان را از این طریق از پای در بیاورند.

حسینی اضافه کرد: باید در این زمینه مراقب باشیم و این پشت صحنه‌ها را برای دانش آموزان بیان کنیم. نگوییم آنها نمی‌فهمند. بالاخره رشد و بلوغی در فرزندانمان وجود دارد. در ایران ده‌ها پایگاه اینترنتی راه‌اندازی کردند که مروج مواد مخدر است و انواع و اقسام شگردها را آموزش می‌دهد. کانون خانواده کانون گرم و صمیمی باشد و اینگونه نباشد که پدر و مادر به فکر شغل و کارشان باشند و فرزندان را رها کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه امروز دشمن به دنبال آسیب به کشور از طریق گمراه کردن نوجوانان و جوانان است تا آنها را از وظایف خود در قبال جامعه و کشور بازدارد، تاکید کرد: توان بازدارندگی برای حوزه اعتیاد یک امر واجب است و هر زمان ضعف داشته باشیم اعتیاد با قدرت بیشتری جامعه را مورد حمله قرار خواهد داد به همین منظور باید ابتدا پشت صحنه‌ها به دانش‌آموزان گفته شود. نوجوانان درک و فهم مناسبی دارند و باید آنها را امین دانست و همه ناگفته‌ها را به آنها منتقل کرد. باید چشمان فرزندان را نسبت به آسیب اعتیاد باز کنیم تا خود به عامل بازدارنده تبدیل شوند.

حسینی ادامه داد: حرکت به سمت مصرف مخدر و اعتیاد عوامل متعددی دارد که البته در این میان مهمترین عامل مربوط به مسائل خانوادگی است و می‌توان از طریق آگاه‌سازی با اعتیاد مقابله کرد. در این راستا هنر و هنرمند بهترین بستر برای پیشگیری از اعتیاد است و هنر بیش از هر عامل دیگری می‌تواند در الگوسازی و اثرگذاری موثر باشد. بنابراین باید برای نوجوانان جاذبه ایجاد کنیم و کمبودها را پیش از طعمه قرارگرفتن آنها برطرف کنیم و در این زمینه باید همه نهادها به میدان بیایند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پایان سخنان خود به جنایت رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت: آنچه امروز در غزه می‌گذرد، علامت سوالی بر روی همه ادعاهای تمدن غرب است. در کجای تاریخ چنین جنایتی به مردم بی دفاع روا داشتند و این جنایات عین پایمال کردن حقوق بشر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار