در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

مشارکت مدارس در کارزار «والد آگاه، فرزند ایمن»

۲ مرحله از کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد برای آگاه‌سازی والدین تا پایان سال برگزار می‌شود

تهران (پانا) - رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اجرای مرحله دوم کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد با موضوع «والد آگاه، فرزند ایمن» گفت تا پایان سال دو مرحله دیگر از این کارزار رسانه‌ای در استان‌ها برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۲۵۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت مدارس در کارزار «والد آگاه، فرزند ایمن»

ماریت قازاریان در گفت‌وگو با پانا با اشاره به برگزاری کمپین رسانه‌ای «والد آگاه، فرزند ایمن» به‌منظور آگاه‌سازی والدین از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد اظهار کرد: «اولین مرحله از کمپین مذکور را با پیام اینکه «آیا دوست فرزندت را می‌شناسی؟» در بهمن ماه سال گذشته به مدت 15 روز برگزار کردیم و دومین مرحله از این کارزار رسانه‌ای را 20 روز گذشته در استان‌ها با پیام «آیا می‌دانی الان فرزندت کجاست؟» برگزار کردیم.»

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تاثیرگذاری اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در میان والدین گفت: «با این سوال‌ها که گروه مخاطبان ما والدین هستند می‌خواهیم جرقه‌ای را در ذهن والد ایجاد کنیم. در واقع هدف این است که والدین بیشتر فرزندان خود را بشناسند، نظارت داشته باشند و آگاه باشند که فرزندشان کجاست و مشغول به چه کاری است. بنابراین به همین ترتیب تا پایان سال دو کمپین «والد آگاه، فرزند ایمن» را در همه استان‌ها برگزار خواهیم کرد.»

استفاده از رسانه‌ها در اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد

وی تاکید کرد: «در اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد، از رسانه‌های مکتوب، الکترونیکی و محیطی که تنوعی از سه نوع ابزار رسانه‌ای هستند استفاده خواهد شد. اعتقاد داریم اگر از همه انواع ابزارها استفاده شود آن موقع می‌توانیم بگوییم که اثربخشی طرح بیشتر خواهد بود.»

مشارکت مدارس در طرح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد

قازاریان درباره مشارکت مدارس در طرح کارزار رسانه‌ای «والد آگاه، فرزند ایمن» گفت: «این طرح در کمیته‌های فرهنگی استان‌ها مطرح می‌شود و آموزش و پرورش هم یکی از اعضای کمیته است. اینکه در چه حدی آموزش و پرورش مشارکت کنند به ظرفیت استان‌ها برمی‌گردد.»

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور همچنین درباره ارزیابی اثربخشی طرح مذکور گفت: «البته کارزار رسانه‌ای مذکور مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. ارزیابی مدل‌های کیفی سخت‌تر است و هنوز استخراج نشده است و وقتی نتایج استخراج شود، اطلاعات منعکس خواهد شد.»

خط ملی اعتیاد برای پاسخگویی به سوالات خانواده‌ها

وی با یادآوری فعالیت خط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ برای پاسخگویی به سوالات خانواده‌ها اظهار کرد: «این سامانه از هشت صبح تا هشت شب و روزهای تعطیل پاسخگوی سوالات مردم است. خط ملی اعتیاد، راهکارهایی در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد ارائه می‌دهد اما درمان اتفاق نمی‌افتد و در صورت لزوم افرادی را که نیاز به درمان داشته باشند به مراکز درمانی تحت پوشش سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت در سراسر کشور ارجاع داده می‌شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار