ستاد ملی صبر در آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی افتتاح شد

تبریز (پانا)- ستاد ملی صبر(صلح، بخشایش و رضایت) در راستای اجرای تفاهم نامه اجرای طرح صلح یار صبح امروز 17 آبان ماه 1402 در آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۴۲۱۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد
ستاد ملی صبر در آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی افتتاح شد

مسعود سعادتی در مراسم افتتاح دفتر ستاد ملی صبر با اشاره به اهمیت توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه به عنوان یک فریضه، گفت: در این عرصه کسانی زیادی می‌توانند نقش داشته باشند که معلمان بعنوان قشر مورد اعتماد جامعه و ارتباط با دانش آموزان و خانواده ها در حوزه‌های فرهنگ‌سازی می توانند به این طرح سمت و سویی تربیتی دهند و به نسل ها بعدی نیز انتقال دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اجرای این طرح را با توجه به تجارب قبلی همکاری دو نهاد دستگاه قضا وآموزش وپرورش بسیار کارگشا دانست و افزود: کارفرهنگی کار بسیار حساس و مهمی است و در مقوله صبر و گذشت بحث جرأت مندی را باید در آموزش نهادینه کنیم .

سعادتی گفت: ایجاد این ستاد در راستای این است که تلاش معلمان در مدارس به گونه ای باشد که دانش آموزان، افرادی قانونمند پرورش یابند تا در جهت تحقق اهداف انقلاب و صلح و دوستی مورد تاکید سند تحول بنیادین حرکت کنند.

پناه علی حسین زاده در مراسم افتتاح دفتر ستاد ملی صبر آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: با ابلاغ تفاهمنامه صلح یار ۱۴همکار فرهنگی در ستاد مرکزی اعلام آمادگی کرده اند و نزدیک ۱۰۰هزار نیروی شاغل و بازنشسته ظرفیت گسترده ای است در نظر داریم که در پروسه کوتاه مدت در مناطق و نواحی گسترش یابد تا ۴۱دفتر، خدمات صلح یاری ارایه دهند.

معاون فرهنگی و پرورشی استان پیشنهاد بسط این فعالیت با عنوان صلح یار در حوزه دانش آموزی را نیز ارائه داد و افزود: دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش می‌توانند فرهنگ‌سازی اخلاق عمومی با آموزش صبر، گذشت و بخشایش را ترویج دهند که در جایگاه خود کار بسیار بزرگ تربیتی و فرهنگی در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز بشار می آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار