وزیر آموزش و پرورش:

شوراهای دانش‌آموزی یکی از ارکان تاثیرگذار مدارس هستند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش به مناسبت انتخابات شورای دانش‌آموزی، پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۸۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد
شوراهای دانش‌آموزی یکی از ارکان تاثیرگذار مدارس هستند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، متن پیام رضامراد صحرایی به شرح زیر است:

«بسم الله الرّحمن الرّحیم

سیزده آبان که در مبارزه و قیام دانش آموزان متعهد و بیدار علیه رژیم شاه و حامیان آن به ویژه استکبار جهانی ریشه دارد، دانش آموزان مسلمان و متعهد همواره در روند رشد و شکوفایی حرکت اسلامی و انقلابی جامعه، مؤثر بوده‌اند و ویژگی ضداستبدادی و استکباری آن‌ها جزو هویت جدا نشدنی‌شان به شمار می‌رود.

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۵۷ جمعی از دانش آموزان مدارس پایتخت طی بیانیه‌ای اعلام کردند: ما دانش آموزان ایرانی روز شنبه سیزدهم آبان ۱۳۵۷ را به عنوان روز دانش آموز اعلام نموده و قصد داریم هر ساله با یاد شهیدان جنبش دانش‌آموزی در این روز بر وحدت و یکپارچگی خود بیفزاییم. به همین دلیل روز ۱۳ آبان در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز دانش‌آموز نامگذاری شده‌ است.

حدود ۵۰ درصد از شهیدان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به این منطقه، کودکان و دانش آموزان هستند. بیش از نیم میلیون از دانش‌آموزان و حدود ۱۰۰ مدرسه در نوار غزه به سبب حملات وحشیانه و بمباران خانه‌ها و قتل غیرنظامیان در معرض آسیب‌های روحی شدید قرار دارند.

شوراهای دانش آموزی یکی از ارکان تأثیرگذار مدارس هستند که هدف اصلی از تشکیل آن توانمندسازی و تقویت مهارت‌های اجتماعی و مدنی دانش آموزان و مشارکت آنان در فعالیت‌های تربیتی و آموزشی است. نقش و جایگاه دانش آموزان در طول تاریخ انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست، حضور نوجوانان و جوانان در عرصه‌های متفاوت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی میثاق این عزیزان با آرمان‌ها و اهداف والای بنیانگذار انقلاب اسلامی قابل تقدیر است.

دانش آموزان فهیم، فرزندان عزیزم:

همانطور که می‌دانید شعار امسال "شورای دانش آموزی پیشران تحقق ایران قوی" است. پس با خود عهد ببندیم ضمن احترام به فرهنگ غنی اسلامی- ایرانی با آگاهی و عقلانیت در زندگی فردی و اجتماعی مسئولیت‌پذیر بوده و براساس معیارهای اسلامی رفتار نماییم، کرامت انسانی، امانت‌داری، خودباوری، کارآمدی احترام به خود و دیگران، اعتماد به نفس، وقت شناسی، نظم، جدیت، ایثارگری، قانون گرایی و نوآوری را سرلوحه کار خود قرار دهیم و از فرصت‌های آموزشی و تربیتی که به برکت خون شهیدان والامقام برای ما فراهم شده است نهایت بهره را ببریم، از مدیران، مربیان و معلمان عزیز انتظار می رود در تمامی مراحل انتخابات زمینه همدلی، همراهی و مشارکت همه جانبه و با نشاط دانش آموزان در این دوره از انتخابات را مورد توجه جدی قرار داده، امیدوارم به یاری خداوند مهربان و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب (مدظلهّ العالی) در راه اعتلای خود و کشور عزیزمان موفق باشید.»

برای همه شما عزیزان آرزوی سلامتی و توفیقات روزافزون دارم .
رضامراد صحرایی
وزیر آموزش و پرورش»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار