مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

۸۵۰ فضای نمازخانه ای در خراسان جنوبی فعال است

بیرجند (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از وجود ۸۵۰ فضای نمازخانه ای با زیربنای بیش از ۳۳ هزار مترمربع در مدارس استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۱۲۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
۸۵۰ فضای نمازخانه ای در خراسان جنوبی فعال است

سید علیرضا موسوی نژاد گفت: لازمه دستیابی به اهداف تربیتی، اسلامی و پرورشی سند تحول و تحقق تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب، مشارکت همه ارکان آموزش و پرورش در فرایند تعلیم و تربیت است.

وی، با اشاره به ضرورت توجه به فرهنگ نماز و نقش تربیتی آن در فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان دختر و پسر دوره های مختلف تحصیلی خراسان جنوبی، تأکید کرد: نماز وسیله پرورش، فضایل اخلاق و تکامل معنوی انسان است، چرا که انسان را از جهان محدود ماده و چهار دیوار عالم طبیعت بیرون می برد، به ملکوت آسمان ها دعوت می کند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که در حال حاضر احداث ۲۰۰نمازخانه در مدارس استان الزامی است؛ عنوان کرد: نماز نماد عبودیت خدا و نفی سلطه هر موجود غیرالهی و پیام اصلی انقلاب اسلامی ایران دارای پیام های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است که اثرات اجتماعی و فرهنگی آن در نمازهای جمعه و جماعات بروز بیشتری می یابد.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، اضافه کرد: هویت مجموعه ای از علائم آثار مادی، زیستی، جامعه ای، فرهنگی و روانی است که موجب شناسایی فرد از فرد، گروه از گروه، اهلیتی از اهلیت دیگر و فرهنگی از فرهنگ دیگر می شود. بنا بر این می توان گفت که نماز به عنوان مولفه اصلی تربیت دینی نقش اصلی را در ایجاد هویت دینی ایفا می کند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به اقدام طوفانی حماس علیه رژیم غاصب صهیونیستی از عملیات «طوفان الاقصی، به عنوان نماد تحول عظیم نبرد جبهه مقاومت با صهیونیسم بین الملل یاد کرد و افزود: رژیم صهیونیستی، پایگاه عملیاتی تمدن غرب در سرزمین‌های اسلامی است که جبهه مقاومت با تاسی از منش و مکتب شهید سلیمانی در قالب عملیات طوفان الاقصی ماهیت این رژیم ضد بشری و درنده خو را هدف گرفته است.

موسوی نژاد با بیان این که پیروزی نهایی و واقعی با مردم مظلوم فلسطین و جبهه مقاومت است، تصریح کرد: این عملیات، پاسخی صریح و طبیعی به جنایات مستمر رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی است و بدون شک روند فروپاشی رژیم صهیونیستی را تسهیل و تسریع خواهد کرد و نویدبخش نابودی قریب الوقوع رژیم صهیونیستی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار