سیمای اقتصاد روستا در قالب برنامه «روستا آباد»

تهران (پانا) - شبکه‌های سیما با هدف انعکاس اخبار مربوط به نمایشگاه تولیدکنندگان برتر روستایی و عشایری، روزانه ساعات قابل توجهی را به روستاییان و اقتصاد مولد روستا اختصاص داده است.

کد مطلب: ۱۴۱۱۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
سیمای اقتصاد روستا در قالب برنامه «روستا آباد»

نمایشگاه «روستا آباد» با معرفی و عرضه تولیدات و محصولات کشاورزی روستائیان سراسر کشور به مدت یک هفته در مصلای تهران برپا شده است. این نمایشگاه که از ۱۲ مهر آغاز شده و در مصلی تهران در حال برگزاری است، دوربین های صداوسیما تولیدکنندگان برتر روستایی و عشایری در را در قالب حدود ۱۲۰۰ غرفه تحت پوشش دارد.

شبکه‌های سیما در این ایام ضمن پخش تیزر برپایی این نمایشگاه با هدف اطلاع رسانی و ترغیب مخاطبان برای حضور در این رویداد، در قالب برنامه ای با همین عنوان، تا چهارشنبه 18 مهر که آخرین روز برپایی این نمایشگاه است به معرفی تولیدات و محصولات کشاورزی روستاییان و کارآفرینان و اقتصاد روستا می پردازند.

رضا گلجان که تهیه کنندگی برنامه «روستا آباد» را بر عهده دارد، گفت: در این نمایشگاه تولیدکنندگان روستایی در زمینه های فرش، پوشاک، مبلمان، صنایع غذایی، کشاورزی، خشکبار، ادویه، شیلات، گیاهان دارویی و زینتی و صنایع دستی و ... حضور دارد و دوربین های سیما در قالب میان برنامه و ام سی (مجری محور) سعی دارد تا دستاوردها و خدمات روستاییان عزیز کشورمان را از قاب تلویزیون به مردم معرفی کند.

وی افزود: ما روزانه در هر ارتباطی که با شبکه های مختلف تلویزیونی برقرار می کنیم مهمانانی را از استان های مختلف کشورمان که تولیدکننده یا کارآفرین و ... هستند، دعوت می کنیم تا با حضور در استودیوی برنامه در خصوص فعالیت و دستاوردهایشان مطالبی را بیان کنند.

وی ادامه داد: ارتباط های مستقیم ما در فواصل برنامه های شبکه های مختلف در طول روز برقرار می شود که حدود 15 دقیقه خواهد بود و این گزارش ها از شبکه های یک، دو، پنج، افق، جام جم و شبکه های استانی پخش می شود.

گلجان خاطرنشان کرد: در این برنامه از سه نفر از مجریان مراکز استانی هم استفاده کرده ایم. خانم صادقی زاده از مرکز بوشهر، آقایان قدوسی از مرکز خراسان و مرادی از مرکز اصفهان به عنوان مجری در «روستا آباد» حضور دارند.

در این نمایشگاه برنامه های مختلفی از جمله برپایی ۵۰ غرفه ویژه مجموعه‌های مردمی و جهادی فعال در حوزه اشتغال روستایی، اجرای مراسم آیینی و محلی و ... در محل نمایشگاه و برگزاری جشن های آیینی روستاییان اجرا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار