والیبال انتخابی المپیک پاریس؛

جدال بلندقامتان ایران با پرافتخارترین تیم دنیا‌

‌آمریکا، لهستان و آلمان مسافر پاریس شدند

تهران (پانا)‌ - تیم ملی والیبال ایران در ششمین مسابقه خود در انتخابی المپیک به مصاف برزیل پرافتخارترین تیم جهان می‌رود.

کد مطلب: ۱۴۱۰۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
جدال بلندقامتان ایران با پرافتخارترین تیم دنیا‌

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک در سال ۲۰۲۴ به میزبانی پاریس برگزار خواهد شد و والیبال سالنی شانزهمین دوره حضور خود در این رویداد مهم ورزشی را تجربه خواهد کرد.

مسابقات والیبال مردان و زنان المپیک با حضور ۲۴ تیم در دو گروه مردان و زنان برگزار خواهد شد که کشور فرانسه به عنوان میزبان نخستین سهمیه در هر گروه جنسیتی را به دست آورده است.

۱۱ تیم دیگر در گروه مردان و زنان از طریق فرآیند دو مرحله‌ای مشخص خواهند شد که شش سهمیه المپیک پاریس در هر گروه مردان و زنان در مسابقات انتخابی المپیک تعیین می‎شود که این مسابقات در گروه مردان از هشتم مهرماه در سه کشور برزیل، ژاپن و چین آغاز شده است.

در گروه نخست این مسابقات که در ریودوژانیرو با هشت تیم پیگیری می‌شود، تیم ملی والیبال آلمان با کسب پنج برد متوالی صعودش را به المپیک قطعی کرده است و این تیم امروز در ششمین مسابقه به مصاف قطر می‌رود که در انتهای جدول مسابقات قرار دارد. در این گروه تیم‌های برزیل، ایتالیا و کوبا هنوز امید به کسب سهمیه دوم دارند.

در این گروه تیم‌های اوکراین، ایران، کوبا و قطر دیگر امیدی برای کسب سهمیه ندارند.

در گروه دوم این رقابت‌ها که در کشور ژاپن و به میزبانی توکیو برگزار می‌شود، تیم ملی والیبال آمریکا با شش برد متوالی و ۱۸ امتیاز صعودش قطعی شده است. در این گروه ژاپن و اسلوونی که هم اکنون در حال رقابت با یکدیگر هستند، امید برای کسب سهمیه دوم دارند. در این گروه صربستان، ترکیه، مصر، فنلاند و تونس دیگر امیدی به صعود ندارند.

تیم ملی والیبال لهستان نیز در گروه سوم صعودش را با شش برد متوالی و کسب ۱۸ امتیاز قطعی کرده است و تیم‌های بلژیک و کانادا امیدوار به کسب تک سهمیه باقی مانده این گروه هستند. در این گروه نیز بلغارستان، آرژانتین، هلند، چین و مکزیک نیز از صعود ناامید شدند.

تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه امروز (شنبه ۱۵ مهرماه) در ششمین مسابقه خود در انتخابی المپیک به مصاف برزیل پرافتخارترین تیم جهان می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار