در گفت‌وگو با پانا؛

باستانی: با یک تلفن همراه می‌توانید پادکست تولید کنید

تهران ( پانا ) - داور اولین رویداد ملی پادکست فارسی لازمه پادکستر شدن را دو فاکتور پژوهش‌ و شنیدن درست دانست.

کد مطلب: ۱۴۰۹۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
باستانی: با یک تلفن همراه می‌توانید پادکست تولید کنید

اسماعیل باستانی، داور اولین رویداد ملی پادکست فارسی در گفت‌و‌گو با پانا درباره چگونگی ورود دانش‌آموزان به عرصه پادکست‌سازی و درک این موضوع، گفت: «‌پادکست مساله‌ پیچیده‌ای نیست. در پادکست‌سازی با یک تلفن همراه و ضبط‌‌صوت موبایل می‌توان پادکست صوتی را ساخت. به‌عبارتی‌دیگر پادکست‌‌سازی یک فرآیند قاب‌دار و قاعده‌مندی نیست.»

وی افزود: «‌از نکاتی که در پادکست‌سازی باید به آن دقت شود، اولاً احترام به گوش مخاطب و رساندن صدای درست و شفاف به گوش مخاطب است. دوما اگر قرار است پادکست با موسیقی ترکیب شود یا یک برنامه‌ رادیویی ترکیبی بسازیم، باید انتخاب‌های‌مان انتخاب‌های درستی باشند. لازمه همه این موارد دو فاکتور پژوهش درست و شنیدن درست است. این موارد کمک می‌کند که هر کسی بتواند پادکست تولید کند.»

باستانی با اشاره به اینکه نسل جدید، مطالعه‌ کتاب کمی دارد و بیشتر مایل به شنیدن پادکست است، عنوان کرد: «‌کسی که پادکست تولید می‌کند حتی اگر پادکست خبری باشد، باید مقید به خواندن و دانستن باشد. یک پادکستری که پادکست خبری و سیاسی تولید می‌کند لزوماً نباید فقط سیاست بداند، باید جامعه‌شناسی و روانشناسی هم بخواند و بداند.»

داور اولین رویداد ملی پادکست فارسی در پایان گفت: «‌یک پادکستر می‌تواند یک اقیانوس به عمق یک سانت باشد ولی آن عمق یک‌سانتی غلیظ باشد و هرکسی بتواند پا در آن اقیانوس بگذارد.»

خبرنگار دانش‌آموز: محمدامین راست‌ بندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار