پاک‌آیین در گفت‌وگو با پانا:

ایران به دنبال تخطی از قوانین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیست

آمریکایی‌ها ثابت کرده‌اند اراده‌ای برای بازگشت به مذاکرات ندارند

تهران (پانا) - یک کارشناس مسائل سیاست خارجی ضمن اشاره به اینکه آمریکایی‌ها مانع اصلی مذاکرات برجام هستند گفت ایران به دنبال تخطی از قوانین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیست و انرژی هسته‌ای به منظور استفاده برای مصارف صلح‌آمیز است.

کد مطلب: ۱۴۰۷۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد
ایران به دنبال تخطی از قوانین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیست

پارمیدا یاوری - محسن پاک‌آیین در گفت‌وگو با پانا در خصوص مذاکرات برجام، گفت: «دولت سیزدهم از زمان آغاز به کار، با یک سیاست واقع‌بینانه و هوشمندانه اعلام کرد که آمادگی ادامه مذاکرات برای لغو تحریم‌ها را دارد و در واقع میز مذاکرات را حفظ خواهد کرد. جمهوری اسلامی ایران موافق تعهد در مقابل تعهد است و چنانچه طرف مقابل تعهدات خود را به انجام برساند، ایران نیز به تعهدات خود پایبند خواهد بود.»

سفیر پیشین ایران در ازبکستان ادامه داد: «با توجه به خروج آمریکایی‌ها از برجام، جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد تا کلیه تحریم‌های برجامی و پسابرجامی را لغو کنند و به این پیمان بازگردند و در این صورت ایران نیز به صورت طبیعی تعهدات خود را به انجام خواهد رساند.»

‌وی آمریکایی‌ها را مانع اصلی مذاکرات دانست و بیان کرد: «آمریکایی‌ها ثابت کرده‌اند اراده‌ای برای بازگشت به مذاکرات ندارند، چنانچه اراده پیدا کنند ایران نیز آمادگی نشستن بر سر میز مذاکره را دارد. جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه میز مذاکره را ترک نکرده است و با منطقی قوی آماده شروع مذاکرات برجامی است.»

پاک آیین انرژی هسته‌ای را حق مسلم مردم ایران دانست و گفت: «جمهوری اسلامی ایران به دنبال تخطی از قوانین آژانس نیست و انرژی هسته‌ای به منظور استفاده برای مصارف صلح‌آمیز است. جمهوری اسلامی مایل به همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهد بود تا این مهم را پیگیری کند و روابط خود را با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حفظ کند.»

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: «متاسفانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در برخی از موارد گرفتار مسائل سیاسی شده و اقداماتی را با انگیزه‌های سیاسی به انجام می‌رساند که موجب خدشه‌دار شدن اعتبار آژانس می‌شود. اعتقاد ما بر این است که آژانس باید به مسائل فنی و در چارچوب وظایف خود بپردازه و سعی کند تحت تاثیر کشور‌هایی همچون آمریکا و تروئیکای اروپایی که به دنبال اعمال فشار بر ایران هستند، قرار نگیرد تا ما بتوانیم همکاری‌های خود را با آژانس دنبال کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار