نوش آبادی در گفت‌وگو با پانا:

آمادگی ایران برای احیای برجام طبق سازوکارهای پیش‌بینی شده

ارتباطات جمهوری اسلامی ایران با کشورها براساس منافع مشترک شکل می‌گیرد

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه همواره پیام‌ها به صورت غیر‌مستقیم با آمریکا مبادله شده است، گفت جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد طبق همان سازوکارهایی که در مذاکرات پیش‌بینی شده است، برجام احیا شود.

کد مطلب: ۱۴۰۶۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی ایران برای احیای برجام طبق  سازوکارهای پیش‌بینی شده

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با پانا در خصوص دیدارها و رایزنی‌های وزیر امور خارجه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار کرد: «حضور وزیر امور خارجه در مجمع عمومی سازمان ملل به همراه رئیس جمهوری یک فرصت مناسب برای مذاکرات با همتایان پیرامون توسعه روابط دوجانبه بود. همه اینها یک فرصت و امتیاز برای جمهوری اسلامی است که بحمدلله از این فرصت استفاده می‌شود. باید در نظر داشت که در بحث برجام ما نبودیم که عقب‌نشینی کردیم آمریکایی‌ها بودند که اجازه ندادند برجام به ثمر بنشیند.»

وی افزود: «جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد طبق همان سازوکارهایی که در مذاکرات پیش‌بینی شده است، برجام احیا شود. اما با همان اصولی که تعریف شده و با همان چارچوب‌هایی که ما اعلام کردیم.»

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: «ما به هیچ وجه التماس نمی‌کنیم که طرف‌های مقابل به میز مذاکره بازگردند اما از مذاکره هم فرار نمی‌کنیم و استقبال می‌کنیم چون برای حل مشکلات و رفع نگرانی‌ها منطق داریم.»

طرف‌های مقابل باید صادق و خویشتندار باشند تا بتوان به احیای برجام امیدوار بود

وی با بیان اینکه ما همچنان به صداقت طرف‌های مقابل تردید داریم، گفت: «متاسفانه تاکنون رویه غیرمنطقی بوده، در صورتی که حضور و ارتباطات جمهوری اسلامی ایران با کشورها براساس منافع مشترک شکل می‌گیرد.»

نوش آبادی درباره اظهارات امیرعبداللهیان مبنی بر اینکه تبادل پیام با آمریکا ادامه دارد، گفت: «همواره تبادل پیام از مجاری مختلف صورت گرفته و همیشه پیام‌ها به صورت غیر‌مستقیم مبادله شده است و نقش عمانی‌ها همواره مثبت بوده و مشاوره و دیدگاه‌ها و مواضع آنها برای ما قابل احترام بوده و هست. طرف‌های مقابل باید صادق و خویشتندار باشند تا بتوان به احیای برجام امیدوار بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار