حرم امام رضا(ع) مدینه دلها شده است

تبادکان(پانا)-استاد حوزه و دانشگاه گفت حرم امام رضا مدینه دل‌ها شده است که هر کسی سر بر شانه‌های خسته مدینه می‌گذارد صدای دیوارهای حرا که نیایش پیامبر را جار می‌زند به گوش می‌رسد.

کد مطلب: ۱۴۰۳۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد
حرم امام رضا(ع) مدینه دلها شده است

محمد مهدی ماندگاری استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: در شب رحلت پیامبر گرانقدر اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع) زائرانی از جنس نور و از تبار خورشید پا به جاده عشق گذاشته اند و مهمان سوگواری حضرت رضا(ع) شدند.

وی اظهار کرد : پیشوای هشتم شیعیان(ع) با آنکه مقام رفیع امامت را داشت و برگزیده‌ی خدا بود، در عین حال نه تنها برای خود هیچ گونه حریمی قائل نبود، بلکه در زندگی خویش با طبقات مختلف مردم حتی خدمتکاران و زیر دستان با نهایت صمیمیت و فروتنی رفتار می‌ کرد.

وی افزود: امام رضا(ع) خوی نیکوی حلم و بردباری را از پدر بزرگوار خود امام کاظم(ع) به ارث برده بود و در برابر افراد جاهل و گستاخ با بردباری مواجه می‌شد. در این شب ها به خصوص دهه آخر ماه صفر زائران در حرم امام رضا مویه می کنند و پشت پنجره فولاد آشوبی از اشک های دلدادگان است.

وی در پایان گفت: هر جا که ایستاده باشی و نتوانستی پای به حرم امام رضا در این شب و شب شهادتشان بگذاری، و جسمت نتوانست راهی پایتخت دل‌های بی‌قرار شود، فقط کافیست دستت را روی سینه بگذاری و با صلواتی بر محمد و آل محمد بگویی: السلام علیک یا غریب الغربا...

دانش آموزخبرنگار: فاطمه سادات نوریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار