سرکنسولگری ایران در عراق تاکید کرد:

لزوم افزایش موکب‌های دانش‌آموزی با هدف تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی

تبریز (پانا) - سرکنسولگری ایران در عراق در بازدید خود از موکب دانش‌آموزی استان آذربایجان‌شرقی بر لزوم افزایش موکب‌های دانش‌آموزی با هدف تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی و امام حسینی و افزایش طراوت و شادابی در بین آنها تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۱۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
لزوم افزایش موکب‌های دانش‌آموزی با هدف تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی

مجتبی کریمی، سرکنسولگری ایران در عراق در بازدید از موکب دانش آموزی استان که با حضور دانش آموزان غیرایرانی در موکب همراه بود، گفت: موکب فرهنگی که توسط استان آذربایجان شرقی تدارک دیده شده است در شمار کارهای فرهنگی و هنری بوده است و استقبال خوبی از برنامه های این موکب شده و این باعث می شود دانش آموزان خاطره بسیار خوبی از زیارت داشته باشند.

سرکنسولگری ایران در کشور عراق گفت: ایجاد علاقه ای که در دانش آموزان نسبت به رأفت و مهربانی ائمه در این موکب ها ایجاد می شود بی نظیر است و امیدواریم نظیر این کارها بیشتر شود.

وی در ادامه ضمن تاکید بر پرورش و افزایش رغبت دانش آموزان برای حضور در این موکب ها، گفت: با افزایش موکب های دانش آموزی توجه مسئولین نیز به این مقوله بیشتر می شود و برای پرورش دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی تاثیر بسزایی دارد.

کریمی در ادامه افزود: دانش آموزان باید با فرهنگ حسینی آشنا شوند و لازم است که موکب ها در مرکز خاصی متمرکز نشوند و در محیطی ایجاد شوند که فضا برای فعالیت های فرهنگی و ورزشی شاداب فراهم باشد. این اقدام توسط موکب استان ایجاد شده است و در ادامه این حرکت با ابتکارات خاص می توان نوجوانان را بیشتر به زیارت علاقمند کرد.

وی به افزایش کارهای فرهنگی و تفریحی در این غرفه ها برای دانش آموزان اشاره کرد و گفت: افزایش کارهای فرهنگی و تفریحی برای دانش آموزان و برپایی موکب در نزدیکی حرم امام حسین(ع) نیز می‌تواند در افزایش روحیه، طراوت و شادابی دانش آموزان بسیار موثر باشد.

لازم به ذکر است موکب دانش آموزی اربعین حسینی استان آذربایجان شرقی با استقرار در کربلای معلی برنامه های فرهنگی و مذهبی اعم از ایستگاه نقاشی و دلنوشته، غرفه بازی و سرگرمی، ایستگاه بیعت با امام زمان(عج)، نمایشگاه کتاب عاشورا، اجرای مسابقه، خاطره بازی و عکس یادگاری را برای دانش آموزان و زائران ارائه می دهد.

دانش آموز خبرنگار: علی قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار