برگزاری پویش "مسیر عشق" و "عزیزم حسین" برای خادمیاری دانش‌آموزان در اربعین حسینی

تبریز (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی آذربایجان‌شرقی برنامه‌های پیاده‌روی اربعین این سازمان ویژه تشکل پیشتازان و خبرگزاری دانش‌آموزی پانا را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۰۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری پویش "مسیر عشق" و "عزیزم حسین" برای خادمیاری دانش‌آموزان در اربعین حسینی

معصومه مختاری در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: سازمان دانش آموزی در راستای نیل به اهداف فرهنگی و تربیتی خود و با عنایت به ماموریت های محوله و تقویت روحیه مسئولیت پذیری و مشارکت جویی در بین اعضاء، برنامه های پیاده روی اربعین این سازمان ویژه تشکل پیشتازان و خبرگزاری دانش آموزی پانا را همزمان با سراسر کشور به نواحی و مناطق 39 گانه استان ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: در این برنامه ها سعی شده است ضمن مشارکت داوطلبانه و خالصانه پیشتازان در برگزاری مراسم پرشکوه پیاده روی اربعین، مدل های بومی و سلایق منطقه ای و خلاقیت های مربیان و متربیان در اجرا حفظ شود.

رئیس سازمان دانش آموزی استان گفت: گروه های پیشتازان جهادی یعنی مربیان و دانش آموزان پیشتاز و خبرنگار دانش آموزان پانا مخاطبان این برنامه هستند و زمان اجرای این برنامه ها نیز 5 الی 16 شهریور ماه است.

مختاری بیان کرد: برپایی موکب در هر شهرستان در مسیر پیاده روی زوار اربعین و جاماندگان اربعین، تشکیل تیم پاکبان یاوران جهت همکاری در پاکسازی مسیر زائران اربعین، استقرار در آشپزخانه های موکب ها و همکاری در پخت و پز و بسته بندی غذا، همکاری در برگزاری قرائت زیارت اربعین در مساجد و هیئت ها، شناسایی و دسته بندی مناطق محروم جهت توزیع هدفمند نذورات دهه پایانی ماه صفر از جمله برنامه های پیش بینی شده هستند.

وی افزود: به منظور تولید محتوای مجازی با موضوع پیاده روی کربلا دانش آموزان علاقمند می توانند آثار خود را در قالب پادکست و کلیپ به سازمان دانش آموزی نواحی و مناطق خود ارسال کنند که آثار منتخب در کانال دانش آموزان پیشتاز با آدرس irsto_p_azarsharghi@ در شبکه شاد ارایه می شود.

رئیس سازمان دانش آموزی استان ادامه داد: دانش آموزان همچنین می توانند جهت شرکت در پویش مسیر عشق از حضور خود در مسیر راهپیمایی نجف تا کربلا و جاماندگان حسینی با برنامه های عکاسی، فیلم یک دقیقه ای تهیه و به لینک https://survey.porsline.ir/s/pVxvqs8 تا 20 شهریور ماه ارسال کنند.

مختاری گفت: دانش آموزان علاقمند همچنین می توانند در سامانه www. azizam- hossein.com برای خادمیاری در موکب های عشاق الحسین سازمان دانش آموزی در مسیر پیاده روی اربعین ثبت نام کنند و در موکب های سازمان در عمود 1188 و 622 و همچنین زائر سرای سازمان واقع در کربلا در مجتمع آموزشی حسینی ایرانیان حضور یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار